استاندار: مشکلات نباید مانع تحصیل دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد شود

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود مشکلاتی از قبیل کمبود اعتبارات، امکانات یا زیرساخت های آموزشی نباید به هیچ وجه مانع ادامه تحصیل دانش آموزان این استان شود. 

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به اهمیت  چشمگیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: ریشه تمامی ترقی ها و پیشرفت های کشور در آموزش و پرورش است. 

وی ادامه داد: می طلبد که آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود رسیده و به نقش ارزنده آن توجه جدی تری شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش و پرورش این استان نمی تواند به تنهایی مسائل، مشکلات و کمبودهای خود را برطرف کند و بر همین اساس نیز لازم است که مدیران اجرایی و نهادهای دولتی استان پای کار آمده و در حد توان به آن کمک کنند. 

احمدزاده عنوان کرد: سال تحصیلی جدید اصل بر بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد همراه با رعایت  فاصله فیزیکی باشد و تلاش ها و اقدام های لازم نیز در این زمینه در استان انجام شود. 

وی با اشاره به تأثیر چشمگیر ارتباط بین معلم و دانش آموز در آموزش حضوری، ابراز داشت: زیبنده نیست که آب، برق یا گاز مدرسه ای در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بدهی قطع شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس این استان نیز هر چه زودتر بدهی آب، برق و گاز خود را پرداخت و تسویه کنند.  

احمدزاده اظهار داشت: بمنظور خرید تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند برای دانش آموزان کم بضاعت کهگیلویه و بویراحمد باید علاوه بر اعتبارات استانی از ظرفیت نیکوکاران بومی و غیربومی نیز استفاده شود. 

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح ملی ارتقای سواد حرکتی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد و تهیه هدایای  دانش آموزان و معلمان برگزیده این استان در بیست و دومین دوره جشنواره ملی پرسش مهر ریاست جمهوری در حد توان تأمین و پرداخت  می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سهمیه کلاس های درس هر سه مقطع این استان در سال تحصیلی جدید بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش هفت هزار و ۶۵ مورد بوده و نمی توان بیشتر از این تعداد کلاس درس در استان دایر کرد. 

هادی زارع پور اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نسبت دانش آموز به معلم وضعیت مناسب و مطلوبی در کشور دارد. 

وی افزود: بطور میانگین در کشور به ازای هر ۲۶ دانش آموز یک معلم تدریس می کند حال آنکه در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر ۱۸  دانش آموز یک معلم مشغول به تدریس است.  

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۸۰ کلاس درس مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در این استان زیر ۱۰ دانش آموزی است. 

زارع پور  با بیان اینکه ۵۳.۲ درصد مدارس هر سه مقطع تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد زیر ۳۰ دانش آموزی است ، ابراز داشت: وجود چنین مدارس و کلاس های درس در کهگیلویه و بویراحمد هزینه آموزش را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش داده و  برای دولت و وزارتخانه هزینه بردار است.   

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ساماندهی معلمان این استان و صدور ابلاغ آنان از طریق آنلاین انجام شد حال آنکه سال های گذشته حضوری بوده است. 

زارع پور اظهار داشت: انتصاب مدیران مدارس کهگیلویه و بویراحمد از امسال آزمونی شده و همچون سال های قبل سلیقه ای و جناحی  نیست. 

وی افزود: افرادی در این آزمون پذیرفته و به عنوان مدیر مدارس کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می شوند که ۶۰ درصد نمره آن را کسب کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان در زمینه توزیع کتاب های درسی و واکسیناسیون دانش آموزان رتبه ۲  کشور را دارد. 

زارع پور عنوان کرد: تاکنون ۸۶ درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند. 

وی ابراز داشت: آن عده از دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد که به هیچ روش آموزشی اعم از حضوری، تلویزیونی یا شبکه ملی شاد دسترسی ندارند برای آنان درسنامه و فایل ویدئویی تهیه شده تا هیچ دانش آموزی در این استان از تحصیل بازنماند. 

زارع پور گفت: سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال اعتبار سرانه بهداشتی تأمین و بین مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد در حالی که این  میزان از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده که ناکافی است. 

وی بر لزوم واکسیناسیون تمامی رانندگان سرویس های رفت و آمد مدارس کهگیلویه و بویراحمد و رعایت فاصله فیزیکی و شیوه نامه های  بهداشتی از سوی دانش آموزان در این سرویس ها تأکید کرد. 

زارع پور اظهار داشت: سال تحصیلی جاری طرح ملی ارتقای سواد حرکتی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی در ۴۰ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد معادل ۲۶۳ مدرسه و برای بیش از ۵۰ هزار دانش آموز استان اجرا می شود. 

وی افزود: اجرای این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد منجر به افزایش آمادگی جسمانی و بهبود فعالیت بدنی دانش آموزان دوره ابتدایی  استان خواهد شد. 

۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha