ستاد اجرایی فرمان امام۵۰ کانکس برای زلزله‌زدگان خراسان شمالی ارسال کرد

تهران- ایرنا- ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد: به همت بنیاد احسان، ۵۰ باب کانکس ۱۲ نفره به مناطق زلزله زده شوقان در استان خراسان شمالی ارسال شد.

به گزارش روز یکشنبه گروه آموزش ایرنا از ستاد اجرایی فرمان امام، مسئول قرارگاه امدادی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: پس از اقدامات اولیه بحران که در فصل بهار امسال برای آسیب‌دیدگان مناطق زلزله‌زده منطقه شوقان در استان خراسان شمالی انجام داد اکنون با توجه به عدم بازسازی منازل آسیب‌دیده در زلزله و آغاز فصل سرما در این مناطق اقدام به اعزام ۵۰ باب کانکس به این مناطق کرد.

علی جوادی تاکید کرد: با دستور و پیگیری ریاست ستاد اجرایی فرمان امام و با اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال این کانکس‌ها در کمترین زمان ممکن تولید و به مناطق آسیب‌دیده اعزام شد. این کانکس‌ها هر کدام با ظرفیت ۱۲ نفر و جمعاً برای ۶۰۰ نفر امکان اسکان موقت را ایجاد خواهد کرد.

مسئول قرارگاه امداد بنیاد احسان خاطرنشان کرد: این کانکس‌ها با استفاده از نیروی داخلی و بهره‌گیری از توان کارخانجات داخل تولید شده است. کانکس‌های ارسالی توسط گروه‌های جهادی همکار بنیاد در خراسان شمالی به افراد شناسایی شده تحویل خواهد شد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.

براثر این زمین لرزه به بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شد و ۱۲۱ واحد مسکونی تخریب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha