گزارش واردات کالاهای لوکس به کمیسیون اصل نود ارائه می‌شود

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت و جلوگیری از واردات کالاهای لوکس به کمیسیون اصل نودم ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی خضریان» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی که با حضور «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد به خبرنگاران گفت: با وجود کمبود ارز در کشور و کاهش درآمدهای صادراتی و تحریم، در سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از درامدهای ارزی صرف واردات کالاهای لوکس شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس افزود: این موضوع علاوه بر کاهش حجم نقدینگی ارزی کشور به ترویج فرهنگ غلط استفاده از کالاهای لوکس نیز منجر می‌شود. به گونه‌ای که برخی از متمولین در رقابت با یکدیگر به خرید این کالاها می‌پردازند در حالی که کشور برای تامین ارز کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم با مشکل جدی روبه‌رو بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واردات کالاهای لوکس حتی اگر از طرف دولت حمایت نشود، واردات آن از سوی بخش خصوصی نیز منجر به خروج ارز خواهد شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با هیات دولت در سال گذشته بر جلوگیری از واردات کالاهای لوکس با لزوم مداخله دولت تاکید داشتند، با این حال این امر در یک سال گذشته محقق نشده است.

خضریان با اشاره به بیان دغدغه‌های نمایندگان در حوزه واردات کالاهای لوکس و راهکارها ارائه شده برای اجرای منویات رهبری خاطرنشان کرد: وزیر صمت نیز  در این نشست گزارشی به نمایندگان ارائه کرد و با عنایت به اشتراک نظر کمیسیون‌های اصل نودم و صنایع و معادن مجلس مقرر شد در جلسه‌ای در ستاد تنظیم بازار برای مدیریت واردات کالاهای لوکس تصمیمات مقتضی اتخاذ و گزارش آن به کمیسیون اصل نودم ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha