۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84525260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال زنجان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

زنجان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: در زمان حاضر ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز اول و ۶۱ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن کرونا را کرده‌اند که تداوم این وضعیت چشم انداز بهتری را در کنترل این بیماری فراهم می‌کند.

دکتر محمود حریری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وضعیت کنونی واکسیناسیون کرونایی در شهرستان افزود: طبق پیش بینی ها، میزان واکسیناسیون کامل جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان تا پایان آبان جاری به ۷۰ درصد خواهد رسید که این روند ایمنی لازم را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ایمنی بالا، ۹۵ درصد جمعیت هدف باید در برابر کرونا واکسینه شوند، اظهار داشت: وضعیت واکسیناسیون در شهرستان زنجان روند مناسبی را طی می‌کند که امیدواریم همکاری افراد باقیمانده نیز بتواند در تحقق اهداف ترسیم شده موثر باشد.

این مسوول در ارتباط با روند واکسیناسیون دانش آموزان زنجانی نیز ادامه داد: هم اکنون ۷۳.۵ درصد دانش آموزان زنجانی دُز اول واکسن و ۳۶ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند که امیدواریم این رقم تا پایان آبان ماه جاری به ۷۰ درصد برسد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که از نیمه آبان امسال بحث حضوری بودن مدارس قطعی و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش مکلف شده است قبل از آغاز آموزش حضوری، واکسیناسیون دانش آموزان را انجام دهد.

حریری با تاکید بر اینکه هر چند اجباری در واکسیناسیون دانش آموزان نیست اما شرایط ورود به مدرسه این است که دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کنند، افزود: در غیر این‌صورت از حضور آنان در کلاس درس بخاطر منفعت اجتماعی و جهت تامین سلامت سایر دانش آموزان ممانعت به عمل می‌آید.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه به طور قطع برای افرادی که در جامعه واکسن نمی زنند محدودیت هایی اعمال خواهد شد ادامه داد: برای این گروه سنی نیز چنین مساله ای وجود خواهد داشت، لذا توصیه می شود عموم مردم و دانش آموزان زنجانی که تاکنون موفق به واکسیناسیون نشده اند، با مراجعه به مراکز تجمیعی این مهم را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه کارت واکسیناسیون نیز برای کسانی که ۲ دُز واکسن را زده باشند، صادر می‌شود، اضافه کرد: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، فقط برای کسانی که شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی کنند اعمال می‌شود.

به گفته این مسوول، طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در ۳ استان کشور در حال اجرا است که پس از جمع بندی و رفع نواقص آن در سطح ملی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۱۴ پایگاه واکسیناسیون کرونایی در سطح شهرستان زنجان فعال است و به گروه‌های هدف خدمت رسانی می‌کند.
  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha