نیازمند توجه مضاعف به پدافند غیر عامل در پروژه‌های شهرداری‌ها هستیم

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: نیازمند توجه مضاعف به پدافند غیر عامل به عنوان یک موضوع اصلی و اساسی در طرح‌ها و پروژه‌ها در بیش از ۱۴۰۰ شهرداری و سازمان‌های تابعه در شهرهای بزرگ و شوراهای اسلامی شهرها هستیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد در چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل در مدیریت شهری که با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی و رییس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر اهمیت توجه به ابعاد مختلف موضوع پدافند غیر عامل در مدیریت شهری برای مدیران و دست اندرکاران این حوزه تبیین شده و شاهد لحاظ شدن آن در طرح‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و همچنین اجرای پروژه‌های عمران شهری و تقویت زیرساخت‌های شهری هستیم.

وی اضافه کرد: ولی همچنان نیازمند توجه مضاعف به پدافند غیر عامل به عنوان یک موضوع اصلی و اساسی در طرح‌ها و پروژه‌ها در بیش از ۱۴۰۰ شهرداری و سازمان‌های تابعه در شهرهای بزرگ و شوراهای اسلامی شهرها هستیم.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  ادامه داد: در مکاتبات، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاری‌ها بر استفاده و توجه همه جانبه سیاستهای کلی نظام در زمینه پدافند غیر عامل، ابلاغی رهبر معظم انقلاب، در کلیه فرایندها و برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های توسعه شهری توسط شهرداران و همراهی شوراهای اسلامی شهرها در این چارچوب بصورت مستمر تاکید شده است.

وی افزود: تقویت ساختار پدافند غیرعامل در شهرداری‌ها از نظر جایگاه و نیروی انسانی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری‌های لازم در این زمینه در دستور کار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد.

جمالی نژاد گفت: تشکیل کارگروه‌های کمیته پدافند غیرعامل که توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده است، در تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری اجرایی شده و انتظار داریم  با توجه به اهمیت موضوع جلسات مربوطه بصورت مستمر و با حضور تمامی اعضا تشکیل و بازدیدها و نظارت های میدانی و هماهنگی با سایر دستگاهها با قوت پیگیری و اجرایی شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  همچنین بر ضرورت توجه به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در تهیه طرح‌های جامع حمل و نقل شهری، حسب تصویب شرح خدمات و چارچوب آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و ابلاغ آن به استانداریها و شهرداریها تاکید کرد.

 رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین بر توجه لازم به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌ها بخصوص تهدیدات سایبری در سامانه‌های هوشمند ترافیکی با تاکید بر کلان شهرهای دارای مترو و دوربین‌های ترافیکی تاکید کرد.

جمالی نژاد اضافه کرد: در چندسال اخیر، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل برای شهرداران، مدیران و کارکنان شهرداری‌ها در دستور کار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان پدافند غیرعامل قرار دارد و تلاش شده دانش دست اندرکاران مدیریت شهری، بخصوص اعضای شوراها و شهرداران جدید، نسبت به ابعاد مختلف موضوع پدافند غیر عامل و توجه به ایمنی، امنیت و پایداری در طرح ها و اقدامات شهرداری‌ها و تاب آوری شهرها روز به روز افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha