۵۵ درصد معتادان متجاهر کشور از استان تهران خدمات دریافت می کنند

تهران- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای ساماندهی معتادان متجاهر گفت: حدود ۵۵ درصد معتادان متجاهر کل کشور از استان تهران خدمات دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، سید عباس جوهری روز سه شنبه در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی افزود: یکی از اولویت های مهم مسائل اجتماعی، موضوع اعتیاد است که بعد از جلسه کارگروه های عملیاتی شکل خواهد گرفت تا موضوعات به درستی مدیریت شود.

وی ادامه داد: در اسناد بالادستی نیز موضوعات اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته همچنانکه در سال ۹۳ دستورالعمل راه اندازی فوریت های اجتماعی از وزارت کشور ابلاغ شده که در مدت محدودی عملیاتی شد و در مجموع اجرایی نشده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: ۲۱ هزار معتاد متجاهر داریم و حدود ۵۵ درصد معتادان متجاهر کل کشور از استان تهران خدمات دریافت می کنند؛ همچنین چهار هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان را به سبب موانع قانونی نمی توان در مراکز پذیرش کرد که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مجلس باید این موارد را حل کنیم.

جوهری گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر معتاد متجاهر در مراکز حضور دارند، ۲ هزار تخت خالی است و با توجه به تعداد معتادان کمبود ظرفیت ما بین ۶ یا هفت هزار تخت است که باید برنامه‌ریزی شود و ظرفیت سازی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۰ تخت گرمخانه داریم که با برنامه‌ریزی کار را دنبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه در زمینه موضوع کودکان کار و خیابانی نیز برنامه ریزی های عملیاتی دنبال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha