۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۷:۲۹
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 84527833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ آبان روز ایستادگی ملت ایران مقابل توطئه‌های استکبار است

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) گفت: ۱۳ آبان روز ملی ایستادگی ملت ایران مقابل توطئه‌های استکبار جهانی و تجلی دوباره‌ آزادگی، شجاعت و غیرت انقلابی است.

حسن مروتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ آبان حوادث بزرگ و سرنوشت ساز ملت ایران را در دل خود حک کرده و ردپای استکبار جهانی در وقایع این مناسبت از جمله تبعید امام (ره) در سال ۴۲، کشتار دانش آموزان و دانشجویان آشکار است.

وی ادامه داد: در نهایت این حوادث، امام (ره) و دانشجویان پیرو خط امام (ره) با تسخیر سفارت آمریکا مهر بطلانی بر دخالت و دست اندازی‌های استکبار جهانی در میهن اسلامی‌مان زدند.

مروتی با بیان اینکه ۱۳ آبان ماهیت پنهان استکبار را در دنیای معاصر برملا ساخت اظهار داشت: این مناسبت روز میعاد دانش آموزان ایران اسلامی با شهدای دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس، مدافعان حرم و نیز همه نوجوانانی است که در سراسر جهان برای آرمان خواهی مبارزه کردند.

وی اظهار داشت: فرهنگ استکبار ستیزی در ۱۳ آبان نهادینه شد و این مقطع زمانی به عنوان فصل مهمی از کتاب تاریخ انقلاب اسلامی است که به تعبیر امام راحل می توان از آن به عنوان "زاد روز انقلاب دوم" نام برد.

وی گفت: یوم الله ۱۳ آبان نه تنها برگ زرینی از اسلام جویی، استقلال طلبی و آزادی خواهی ملت بزرگ ایران بلکه مبدا تاریخ استکبارستیزی مردمی است که طی بیش از ۴۰ سال در مقابل همه تهدیدات نظامی، اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه ایستادگی کرد.

مروتی بیان کرد: بدون تردید دانش آموزان و دانشجویان با بهره مندی و درس آموزی از کتاب آزاداندیشی و موفقیت های امام راحل که برخاسته از حماسه عظیم عاشورا است به آیندگان و جهانیان درس عملی آموختند و تغییرات اساسی را در ساحت فکر، اندیشه و باور مردم ایران و همچنین ملت های منطقه و جهان ایجاد نمودند.

۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha