۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84527967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی البرز هشدار سطح نارنجی صادر کرد

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبر: 84527967
هواشناسی البرز هشدار سطح نارنجی صادر کرد

کرج - ایرنا - مدیر کل هواشناسی البرز با اشاره به ورود سامانه پرفشار و سرد جوی از امشب به استان اعلام کرد که برهمین اساس برای البرز تا روز یکشنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

آرش بهاروند احمدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا  گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تقویت بیش از پیش  سامانه بارشی است که به دلیل ماهیت تندری آن ، وزش باد به نسبت شدید، رگبار باران، تگرگ ، رعد و برق شدید و متناوب، کاهش محسوس دما ( بین پنج  تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر ) و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رگبار شدید باران و برف، رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد که  در دشت البرز مرکزی رگبار شدید و رعد و برق به ویژه در شهرستان اشتهارد، وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

بهارونداحمدی  خاطرنشان کرد:  در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مه آلودگی، رگبار برف و باران، رعد و برق، وزش باد  شدید پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها به ویژه در مناطق اشتهارد، هشتگرد، حوضه آبریز رودخانه کردان و رودخانه کرج، آبگرفتگی وجود خواهد داشت،‌افزود: اختلال تردد در معابر شهری، ریزش سنگ و رانش لایه‌های سطحی در جاده‌های کوهستانی طی مدت زمان یاد شده پیش‌بینی شده است.

بهارونداحمدی  از مردم خواست ، از توقف در بستر مسیل‌های فصلی، رودخانه‌ها  و نیز دامنه کوه‌ها خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی البرز اظهار داشت:‌ کوهنوردان با توجه به رخداد صاعقه شدید و متناوب و فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز نمایند.

این مسوول به رانندگان و مسافران توصیه کرد وسایل گرمایشی و ایمنی در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر به همراه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha