نگذاریم ضربان قلب تئاتر و سالن‌های نمایش، کُند شود

تهران- ایرنا- بازیگر نمایش «صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر» با تاکید بر حمایت و حفاظت همه‌جانبه از تئاتر گفت: اجازه ندهیم ضربان قلب تئاتر و سالن‌های نمایش کُند شود.

میثم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره شکل‌گیری نمایش صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر گفت: این نمایش حاصل کار گروهی تعدادی از هنرمندانی است که بعد از پشت سر گذاشتن کارگاه آموزشی تصمیم گرفتند تا نمایش صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر را به‌ عنوان خروجی آن کارگاه روی صحنه ببرند. بر این اساس شادی اسدپور در مقام نویسنده و کارگردان و من همراه تعدادی دیگر از اعضای گروه به عنوان بازیگر تصمیم گرفتیم تا این اثر نمایشی را تولید کرده و آن را در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه ببریم.

یوسفی درباره خط داستانی نمایش صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر گفت: این اثر نمایشی بازتاب‌ فریادهای فشرده شده در گلوی بشر امروز از بلایا و مصیبت‌های جهان پیرامون اوست و برای بازتاب این مصائب و مشکلات زبان زیبایی‌شناسانه تئاتر را برای روایت انتقادی خود انتخاب کرده است. بر همین اساس قصه این اثر نمایشی روایت دلتنگی‌های عاشقانه‌ای‌ است که بشر امروز در سایه رنگ باختگی هویت انسانی در سایه زندگی ماشینی دنبال هویت گمشده خود می گردد.

نگذاریم ضربان قلب تئاتر و سالن‌های نمایشی، کُند شود

ایفای نقش کالیگولا از خود کالیگولا بودن سخت‌تر است

یوسفی با بیان آنکه در این اثر نمایشی نقش کالیگولا را بازی می‌کند، گفت: خلق و ایفای نقش کالیگولا از خود کالیگولا بودن به‌مراتب سخت‌تر است. زیرا به‌عنوان بازیگر موظف هستید تمام لایه‌های روانی و رفتای کالیگولا؛ مانند خشم، نفرت، کینه، جنون، عشق و خون‌خواری را به‌گونه‌ای به مخاطب ارائه دهید که او در کنار تمام سیاهی‌های و تلخی‌های این کاراکتر بتواند آن را پذیرفته، با آن همراه شده و در نهایت به همذات‌پنداری برسد.

این بازیگر با بیان آنکه پیچیدگی‌های خلق و ایفای نقش کالیگولا و مسیر رسیدن به این شخصیت برای بازیگر این کاراکتر جذابت‌های روحی عجیبی با خود به همراه دارد تصریح کرد: خلق چنین کاراکتری برای بسیاری بازیگران تئاتر بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود. زیرا بازیگر در مسیر شناخت تا اجرای این شخصیت چنان با پیچیدگی‌های خلقی، روحی، روانی و شخصیتی این کاراکتر همراه می‌شود که در خروجی آن در صورت توفیق احساس رضایت و آرامش روحی و روانی وصف ناشدنی پیدا می‌کند.

نگذاریم ضربان قلب تئاتر و سالن‌های نمایشی، کُند شود

حمایت از تئاتر وظیفه و رسالت خانواده تئاتر و تمام مسئولان است

یوسفی با تقدیر از تمام گروه‌های نمایشی که در شرایط شیوع ویروس کرونا با تمام سختی‌های گردهمایی، تمرین، تولید و اجرای آثار نمایشی تلاش کردند تا چراغ صحنه‌های نمایشی را روشن نگه دارند خاطرنشان کرد: تردیدی وجود ندارد که در کنار تلاش تمام این گروه‌ها، تئاتر برای ادامه حیات و تأثیرگذاری‌اش بر روند رشد فکری و تعالی جامعه نیازمند حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان است.

به عنوان یک هنرمند و عضو کوچکی از خانواده تئاتر وظیفه دارم به رسالت خود در این مسیر ادامه دهم. همان طور که یک گیاه یا موجود زنده نیاز به زیست، رشد و ‌محافظت دارد، تئاتر نیز به همین صورت نیازمند حمایت و محافظت همه جانبه است.

یوسفی در پایان گفت: همه ما از هنرمندان و خانواده تئاتر گرفته تا مسئولان و دست‌اندرکاران این هنر موظفیم برای بقای این هنر جریان‌ساز نهایت دقت و کوشش را به کار بندیم و اجازه ندهیم ضربان قلب تئاتر و سالن‌های نمایشی کُند شود. توجه به این مهم در شرایط همه‌گیری کرونا توجه بیشتر را می‌طلبد و همین امر مسئولیت تک تک ما را بیشتر از گذشته افزایش می‌دهد.

نگذاریم ضربان قلب تئاتر و سالن‌های نمایشی، کُند شود

نمایش صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر به نویسندگی و کارگردانی شادی اسدپور اجراهای خود را از ۲۶ مهر در تماشاخانه دیوار چهارم آغاز کرد. این اثر هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است.

هلیا تصدیقی، مهشید صدری، سعید آهنگران، علی انیسی، کیوان راکی، علی محمد نیا، محمد عورکی و پرستو بازیار بازیگران گروه اول و مهسا اسدپور، احمد عزیزی، مهدی دنیوی، میثم یوسفی، امیرپوریا مسعودنیا، محمد عباسی گراوند، مهرداد جوانمردی و ماهک هادی صادق‌‎ بازیگران گروه دوم این نمایش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha