۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 5196
کد خبر: 84528307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم ذی نفعان بیانیه گام دوم انقلاب هستند

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳
کد خبر: 84528307
مردم ذی نفعان بیانیه گام دوم انقلاب هستند

قزوین-ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بیانیه گام دوم انقلاب را سندی تعیین‌کننده در ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و گفت: این بیانیه به نوعی ماهیت حقیقی جمهوری اسلامی است و عموم مردم ذی نفعان آن هستند.

به گزارش ایرنا مریم بیدخام، روز چهارشنبه در نشست علمی تبیین دستاوردهای پژوهشی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: این بیانیه بر چگونگی حفظ انقلاب اسلامی و همچنین  پاسداشت ارزش‌های متعالی آن تاکید دارد، که  ضمن تبیین اجمالی علل و  پیشینه انقلاب اسلامی چشم انداز آینده آن را از منظر عالی‌ترین مقام کشور و به مثابه چراغ راه  تبیین می‌کند.

وی گفت:  اگرچه این بیانیه یک نگاه  عام و ملی دارد ولی مخاطب اصلی آن جوانان هستند، بنابراین بدیهی است جوانانی که توان تحقق اهداف بیانیه را دارند براساس شاخص‌های ترسیم شده در بیانات مقام معظم رهبری، تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این بیانیه مصروف دارند .

بیدخام با تاکید بر اینکه، نهادهای حوزه فرهنگی و اجتماعی و همچنین  دست اندرکاران فرهنگ سازی و گفتمان سازی در بین جوانان، به ویژه رسانه ملی، باید با شناسایی شاخص‌های مورد نظر مقام معظم رهبری برای جوان مومن انقلابی، سعی در ترویج این شاخص‌ها و گفتمان سازی انقلابی گری در بین جوانان داشته باشند. افزود: امروزه ترویج بیانیه گام دوم انقلاب  بیش از هر چیز دیگری نیاز به فرهنگ سازی و گفتمان سازی دارد.


وی با بیان اینکه، این  گفتمان سازی با بهره مندی از ظرفیت رسانه‌ها و به خصوص نقش روحانیون ، صاحب نظران ، اندیشمندان ، اساتید دانشگاهی و سابقونی که زمان انقلاب را درک کرده اند عملیاتی میشود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همانطور که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد باید با جدیت تمام در سرلوحه تمام امور قرار گیرد. چراکه این بیانیه به مثابه چراغ راهی برای ادامه موفقیت آمیز مسیر انقلاب و اهداف متعالی ان است 
وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب، همان تدبیر حکیمانه و نقشه ارزشمندی است که دولت، نظام و مردم شریف ایران اسلامی به آن نیاز دارند و لازم است تمام بندهای آن  مورد تدبیر و نهادینه سازی شود و سرلوحه تمام امور قرار گیرد.

بیدخام اظهار دات: توصیه های هفت گانه مقام معظم رهبری در خصوص علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال، عزت ملی و سبک زندگی اسلامی به دقت بازخوانی و مفاهیم کلیدی آن به تناسب وظایف ذاتی و تکالیف دستگاههای اجرایی و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد است و باید تلاش شود تا با تشکیل کمیته های علمی جداگانه با اهتمام و مشارکت همگانی  در ظرف بازه زمانی مشخص اهداف مد نظر بیانیه محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha