۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳
کد خبر: 84528380
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون مانع بروز بحران کرونا شده است

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: توسعه توزیع واکسیناسیون در ماه های اخیر، مانع بروز بحران کرونا در آبان ماه امسال شده است.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: سال گذشته در آبان ماه با بحران و گسترش آمار کرونا در کشور و استان مواجه بودیم که خوشبختانه امسال با افزایش پوشش واکسیناسیون شیوع کرونا مهار شده است.

وی افزود: پارسال همین ایام در هفته دوم آبان ماه وضعیت بسیار خطرناکی را سپری می کردیم و آمارهای بسیار بالایی از بسترها و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش می شد که به برکت واکسیناسیون امسال وضعیت بسیار بهتری در استان داریم که می طلبد دوستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون آحاد جامعه به سمت غلبه کامل بر کرونا حرکت کنیم . 

معاون استاندار ایلام با ابراز نگرانی از آمارهای چند روز اخیر یادآور شد: روزهای اخیر آمار بستری های استان رو به افزایش بوده که باید با دقت نظر و توجه بیشتر در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت را مدیریت کنیم.

رستمزاد خواستار شتاب بیشتر واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان شد و از عملکرد اصناف و بازاریان در بحث رعایت پروتکل ها تقدیر کرد.

وی با تقدیر از اصناف و بازاریان اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی گذشته اصناف و بازار بود اما در حال حاضر اصناف و بازاریان بسیار عالی عمل می کنند که جای تشکر دارد.
معاون استاندار ایلام با انتقاد از اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام به دلیل پایین بودن واکسیناسیون دانش آموز در شهر ایلام تأکید کرد: باید واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال در یک اقدام انقلابی شتاب بیشتری یابد و در این زمینه هر گونه اقدامی که لازم است در شهرستان صورت گیرد.

رستم زاد با اشاره به اینکه در صورت بازگشایی مدارس باید تمام تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد، اضافه کرد: در صورت بازگشایی مدارس آبخوری های مدارس به صورت الکترونیکی باشد تا رعایت مسائل بهداشتی در مدارس افزایش یابد. 

وی همچنین به چاپ پنج کتاب در حوزه کرونا در استان اشاره کرد و از این اقدام فرهنگی در استان تقدیر کرد.

معاون استاندار ایلام سکوی مدیریت هوشمند بیماری های واگیر و همه گیر را یکی از اقدامات مناسب ستاد ملی کرونا در کشور دانست و از کلیه دستگاههای اجرایی خواست تا ظرف یک هفته نسبت به اتصال به این سکو و بارگزاری اطلاعات لازم در این مدت اقدام لازم را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha