۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84528941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۶ طرح عمرانی در مناطق محروم سلماس اجرا شده است

ارومیه- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه سلماس گفت: از ابتدای امسال، ۱۶ پروژه عمرانی در مناطق محروم در این شهرستان با اعتبار ۲۱ میلیارد ریالی اجرا شده است.

محمد خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژها شامل احداث و مرمت خانه محروم، احداث مسکن مددجویی، کمک به احداث مسجد، ساخت سرویس بهداشتی، غسال‌خانه، احداث کانال آب کشاورزی، استخر ذخیره آب کشاورزی و احداث آب بند ذخیره آب کشاورزی است.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی و استفاده بهینه کشاورزان از آب های سطحی و زیرزمینی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید محصولات کشاورزی منطقه اعم از گندم، جو و ذرت همچنین با هدف افزایش سطح زیرکشت اراضی بایر به اجرای سه پروژه محرومیت زدایی طرح آبخیزداری و آبخوانداری اقدام شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه سلماس بیان کرد: در این زمینه کانال آب، استخر ذخیره و آب بند ذخیره آب کشاورزی در منطقه کوهسار سلماس احداث می شود.

خلیلی گفت: این طرح ها قرار است که در هفته بسیج و دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری برسند.

وی افزود: منابع مالی موردنیاز برای اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و با مشارکت مردم روستا و خیّران تامین شده است.

سلماس از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که ۸۵ کیلومتر با ارومیه، مرکز استان فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha