۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84529013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صیانت از انفال مطالبه جدی دادستان‌های گلستان باشد

گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی این استان افزود: صیانت از انفال و مواهب طبیعی این استان به عنوان مطالبه جدی دادستان ها ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان جدید گرگان با حضور دادستان کل کشور در سالن اجتماعات این نهاد اظهارداشت: هرچند دادستان‌ها در بخش اجرایی وظیفه ای ندارند اما باید بر عملکرد مدیران ناظر باشند و مطالبه‌گری داشته باشند تا تضییع حقی صورت نگیرد. 

وی با اشاره به فعالیت خلیج گرگان به عنوان یکی از مواهب طبیعی ارزشمند استان خاطرنشان کرد: انتظار است ترک فعل مدیران دخیل و مسئولان متولی در این حوزه مد نظر دادستان قرار داشته باشد و این موضوع جدی پیگیری شود.

وی ادامه داد: دامنه وظایف داستان‌ها بسیار وسیع است اما دادستانی یک مقام اثر بخش در قوه قضاییه است. 

آسیابی تصریح کرد: جایگاه دادستان ها جایگاه فراقوه ای است، اختیارات و وظایف آنها محدود به سیطره جرم نیست بلکه حفاظت و پاسداری از حقوق مردم به عنوان یکی از مهمترین وظیفه توسط دادستان ها همیشه مدنظر قرار گرفته است.

وی یادآور شد: دادستان ها در ارتقای امنیت فرهنگی و اجتماعی استان همچنان کوشا باشند و شرایط جامعه رو طوری ترسیم کنند که برای  مردم ایجاد امنیت کند.  

دادستان کل کشور امروز در آیینی حکم دادستانی شهرستان گرگان را به محمود اسپانلو ابلاغ و از تلاش های حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان پیشین این شهر قدردانی کرد.
اسپانلو پیش از این معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان بود. رییس دادگستری های شهرستان علی آباد کتول و کلاله و دادستانی شهرستان کلاله از جمله سوابق اجرایی اوست.
حجت الاسلام سیدحسینی دادستان پیشین گرگان هم به سمت معاون قضایی رئیس کل دادگستری و مستشار دادگاه های تجدیدنظر گلستان منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha