۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84529253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم شهرری اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های استکباری آمریکا فریاد زدند

شهرری ـ ایرنا ـ اقشار مختلف مردم شهرستان ری امروز(پنجشنبه) همزمان با سراسر کشور به مناسبت یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با تجمع و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در گلزار شهدای فرهنگ سرای ولاءاین شهرستان اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های استکباری آمریکا فریاد زدند.

به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان که اکثر آنان را دانش آموزان و جوانان تشکیل داده بودند با سردادن شعارهای « مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر اسرائیل» بار دیگر بر آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدا تاکید و بر تسلیم نشدن در مقابل سیاست های زیاده خواهان عالم به ویژه آمریکایی ها پافشاری کردند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در این مراسم با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی فتح اولین باب شکستن استخوان های آمریکا بود، گفت: به زودی شاهد فروپاشی آمریکا و محو کامل اسرئیل از روی نقشه کره زمین خواهیم بود.

سردار احمد ذوالقدر اظهار داشت: امروز به واسطه قدرت نظام و نقش بی بدیل ایران اسلامی در مناسبات منطقه ای و بین المللی، دیگر آمریکایی های گزینه ای روی میز ندارند و بجای تهدید در حال ترک منطقه هستند.

وی با تاکید براینکه به واسطه پشتیبانی ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی ایران امروز نیروهای نظامی کشور به یکی از قدرت های منطقه و جهان تبدیل شده اند، افزود: امروز آمریکایی ها می دانند که نمی توانند مانند گذشته هر چه که بخواهد بر سر مردم ایران و منطقه بیاورند.

ذوالقدر ادامه داد: خوشبختانه ملت های منطقه نیز با تاسی از ملت ایران امروز بیدار شده اند و در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل ایستاده اند به  طوری که جوانان فلسطینی پس از 70 سال مبارزه با سنگ امروز توانای تولید و شلیک انواع موشک را به اسرائیل پیدا کرده اند.

وی با اشاره به بیداری مردم سوریه، عراق، لبنان و یمن در مقابل سیاست های استکباری آمریکا و اسرائیل، ابراز کرد: آمریکایی ها به واسطه جبهه مقاومت می دانند که دیگر جایی در منطقه خاورمیانه ندارند و باید از این منطقه خارج شوند.

ذوالقدر یادآور شد: ارسال محموله های سوختی ایران به لبنان با تمام محدودیت ها و تحریم های آمریکا، موشک باران گنبد آهنین اسرئیل توسط جوانان فلسطینی، مقاومت ملت یمن، عراق و سوریه همگی مبین این است که آمریکایی ها جایگاهی در خاورمیانه ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه استکبار جهانی در گذشته با جنگ، موشک، هواپیما، بمب و انواع تجهیزات نظامی به دنبال تسخیر مردم جهان بود، گفت: امروز سیاست هایشان عوض شده و از جنگ نرم و ابرازهایی مانند فضای مجازی، ماهواره و انواع رسانه های دیگر به دنبال تسخیر جوانان هستند.

ذوالقدر خاطر نشان کرد: خانواده ها باید با تربیت دینی و ترویج الگوهای ایرانی و اسلامی در مقابل تهاجم فرهنگی استکبار جهانی مقابله کنند و نسل مومن و انقلابی پرورش دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در حاشیه این تجمع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمنی و کارشکنی‌های استکبار جهانی به خصوص آمریکا و اسرائیل باید به صورت دقیق و با دلایل مشخص و روشن به نسل جوان کشور بیان و تبیین شود.

حجت الاسلام علی کنگرلو با بیان اینکه نسل جوان کشور برای قبول یک موضوع دلایل کافی و عقلانی می خواهد، اظهار داشت: کارشکنی های آمریکا از دهه ۳۰ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید توسط مسئولان به جوانان کشور بیان شود.

وی عنوان کرد: نسل جوان کشور باید بدانند که استکبار جهانی به ویژه آمریکا با حمایت های اطلاعاتی و تسلیحاتی از رژیم پهلوی سعی در جلوگیری از پیروزی انقلاب داشت و پس از آن نیز همواره در مسیر رشد و تعالی ملت بزرگ ایران سنگ اندازی کرده است.

کنگرلو با اشاره به اینکه آمریکا به همراه رژیم غاصب صهیونیستی کارگروه مشترک بر علیه ایران ایجاد کرده، بیان داشت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ملت ایران هم اکنون به علت تحریم های ظالمانه استکبار جهانی با هدف ایجاد نارضایتی و جلوگیری از توسعه کشوربه وجود آمده است.

دشمنی‌ و کارشکنی‌های آمریکا باید به نسل جوان کشور تبیین شود

وی اضافه کرد: نسل جوان کشور باید ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور را بدانند و همچنین باید انواع کارشکنی ها و توطئه های گذشته، برای نسل جوان کشور با دلایل و اهداف دشمنان تبیین شود.

کنگرلو در ادامه به اتفاقات روز ۱۳ آبان در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ عوامل محمدرضا شاه به دستور سران استکبار جهانی، امام خمینی(ره) را از ایران به ترکیه تبعید کردند و در ادامه نیز در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین اتفاقات ۱۳ آبان در سال ۱۳۵۸ تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی توسط دانشجوان خط امام بود که به مدارک مهمی دست یافتند.

کنگرلو تاکید کرد: با توجه به اتفاقاتی که ملت ایران در روز ۱۳ آبان های مختلف تجربه کرده اند به درستی این روز به عنوان مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و باید در این روز حتی در شرایط کرونایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تجمع اعتراضی به سیاست های استکبار جهانی صورت گیرد.

درپایان این مراسم، تجمع کنندگان ضمن به آتش‌ کشیدن پرچم آمریکا به عنوان نماد استکبار جهانی، با قرائت بیانیه ای، آمریکا را شیطان بزرگ معرفی و بر ایستادگی در مقابل سیاست های خصمانه دولت آمریکا تأکید کرده و از اقدام شجاعانه روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با عملیات دزدان دریایی آمریکا حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ ابان همزمان با سراسر کشور امروز(پنجشنبه) با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و دانش آموزان شهرستان ری در کنار گلزار شهدای گمنام فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha