۵ شیء تاریخی به میراث‌ فرهنگی کرمان اهدا شد

کرمان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای پنج قلم شی تاریخی به یگان حفاظت این اداره کل در شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سرهنگ سیدعلی حسینی با اشاره به اینکه قدمت اشیای اهدایی به پیش از تاریخ برمی‌گردد افزود: این اشیا شامل کاسه و پیاله سفالی، سردوک و مهر استامپی مفرغی است.

وی تصریح کرد: اشیای مذکور توسط یک نفر از میراث‌بانان افتخاری به پایگاه حفاظتی ورامین شهرستان جیرفت اهدا شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: آثار تاریخی به یادگار مانده از گذشتگان که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته جان مایه یک نسل بوده و حفظ و حراست از آن امری انکارناپذیر است که خوشبختانه این مسئله در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه آگاه‌سازی همگان نسبت به پاسداری از اشیای تاریخی ضروری است خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته کلاس‌های آموزشی و توجیهی متعددی برای مردم شهرستان‌های مختلف و همچنین مسئولان مرتبط برپا شده است.

شهرستان جیرفت در فاصله ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد و باسابقه تمدنی چند هزار ساله دارای محوطه های باستانی و بناهای تاریخی زیادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha