۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۰۸
کد خبر: 84529789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۶ درصدی هزینه ترانزیت کشتی‌ها از کانال سوئز در سال ۲۰۲۲

تهران - ایرنا - سازمان کانال سوئز که در فروردین امسال این کانال به دلیل انسداد در پی به‌گل‌نشستن کشتی کانتینربر Ever Given متحمل خسارت‌های بسیاری شد، از افزایش ۶ درصدی هزینه ترانزیت کشتی‌های عبوری از طریق این کانال در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش ایرنا از  فرانس ۲۴ عربی، اداره کانال سوئز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هزینه کشتی‌های عبوری از این کانال در سال میلادی آتی نسبت به سال  ۲۰۲۱، ۶ درصد افزایش می‌یابد و این تصمیم از فوریه سال جدید اجرا می‌شود.

بنا به اعلام اسامه ربیع رئیس اداره کانال سوئز، این تصمیم شامل تانکرهای گاز طبیعی مایع و کشتی‌های تفریحی کروز نخواهد شد.

او پیشتر و در روز سه‌شنبه، درآمد کانال سوئز در ماه اکتبر گذشته را ۵۵۱ میلیون دلار اعلام کرده و گفته بود این رقم نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۰ ، ۱۲.۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته ربیع، درآمد کانال در ۱۰ ماه منتهی به پایان اکتبر به ۵.۲ میلیارد دلار رسید که این رقم در مدت مشابه سال میلادی گذشته ۴.۶ میلیارد دلار بود.

کانال سوئز یکی از مهمترین و پر رفت و آمدترین مسیرهای عبور کشتی‌ها و نفتکش‌ها در جهان به شمار می‌رود. این کانال مسیر دریایی بین آسیا و اروپا را تا ۱۵ روز کاهش داده و خطرات سفردریایی را نیز پایین می‌آورد. 

با توجه به این مزیت، روزانه حدود ۵۰ کشتی و نفتکش از این کانال عبور می‌کنند. انسداد این کانال در فروردین امسال، روزانه ۹.۶ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی خسارت وارد کرد. 

افزایش ۶ درصدی هزینه ترانزیت کشتی‌ها از کانال سوئز در سال ۲۰۲۲

کشتی عظیم باربری «اور گرین» یک هفته مسیر آبی کانال سوئز را مسدود کرده بود . به گفته مقام‌های مصری در دو سر کانال حدود ۳۷۰ کشتی برای عبور صف بسته بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha