تولید محتوای دیجیتال رویدادی با طعم کارآفرینی در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- حرکت در مسیر تولید محتوای دیجیتال گامی است که در راستای معرفی کسب و کارهای نوپا با تکیه بر فن آوری اطلاعات و مهارتهای فردی می تواند منجر به اشتغال و کسب در آمد با کمترین هزینه در آذربایجان غربی شود.

به گزارش ایرنا، جوانان مستعد آذربایجان غربی که پا در عرصه تولیدات دیجیتالی گذاشتند، در کنار یکدیگر نشسته و بدون توجه به همدیگر محصولاتی با جنس فرهنگی تهیه می‌کنند.

 جنب و جوش ۴۸ ساعته ۱۲۰ جوان از سراسر آذربایجان غربی در این مکان پژوهشی، (پژوهشکده دریاچه ارومیه)  بدون اتلاف حتی چند دقیقه دلنشین است.

هر تیم متشکل از چهار تا پنج نفر و از یکی از شهرستان های آذربایجان غربی است، از چالدران محروم ترین شهرستان در شمال این استان گرفته تا سردشت در جنوب آذربایجان غربی درکنار همدیگر دیده می شوند.

تمامی این افراد در این ایام کرونایی دشواری شرایط را به جان خریده اند تا با شور و شوق برای حضور در این رویداد و شرکت در رقابت تولید محتوای دیجیتال با عناوین پویا نمایی، بازیهای موبایلی و نرم افزارهای موبایلی حضور پیدا کنند.

موضوع تولید محتوای دیجیتالی در این دوره از رقابت ها دریاچه ارومیه نگین آبی آذربایجان غربی بوده است که این روزها دستخوش بحران عظیمی است و همه شهروندان استان که سهل است شمال غرب کشور نیز برای احیای آن عِرق و اراده دارند.

شوق به تولید محتوا در مورد این زیست بوم ارزشمند، علاقمندی به آبادانی و ذوق به کار در فضای مجازی در بین حاضران در این رقابت به اندازه ای است که به گفته برگزار کنندگان این رویداد علمی و فن آوارانه اعضای تیم از دقایق نهایت بهره را می برند.

اعضای تیم های رقابت کننده همگی متخصص حوزه فناوری اطلاعات و یا مهندسین کامپیوتر نیستند تعدادی حتی دانش آموز هستند و در این رویداد مشغول تولید انیمیشن های آموزشی و پویا نمایی هستند که مهارتشان را به صورت تجربی کسب کرده اند.

تیم شهرستان بوکان یکی از تیمهای شرکت کننده در سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در آذربایجان غربی است که با چهار نفر و برای دومین سال پیاپی در این رویداد مشارکت کرده است.

محمد محمودی کارشناس فناوری اطلاعات به عنوان سرگروه تیم بوکان در این رقابت ها هدف از شرکت در این رویداد را معرفی ظرفیت های جوانان شهرستان بوکان در حوزه تولید محتوا بیان می کند.

تولید محتوای دیجیتال رویدادی با طعم کار آفرینی در آذربایجان غربی

وی که به همراه تیم خود دارای یک کانون تبلیغاتی است براین موضوع تاکید دارد که باید اهمیت کار در بستر فضای مجازی بیشتر تبیین شود و این رویداد تولید محتوا گام اول در این زمینه است.

محمودی با بیان اینکه بسترها برای کار در فضای مجازی آماده بوده و روحیه کار تیمی نیز در بین جوانان استان موج می زند می افزاید: آشنایی با نرم افزارهای مختلف و کارشناسان مختلف از نقاط مختلف استان از مزایای این دوره از رقابت هاست.

تیم آقای محمودی هم مثل دیگر تیم ها سه چهارتخته پتو و بالش از مسوولان برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال استان درخواست کرده است تا موقع استراحت به جای هتل در همانجا استراحت کنند تا وقت برای کار و تلاش و یک رقابت جهادی تلف نشود.

وی با اشاره به نقاط ضعف این رویداد تولیدی ا فزود: انتظار داشتیم یک کارگاه آموزشی قبل از آغاز رقابت ها برای شرکت کنندگان برگزار می شد تا کیفیت محتواهای تولیدی پر بارتر می شد.

حمایت و تشویق مسوولان انگیزه فعالیت در جوانان را افزایش می دهد

فرشاد زادمهر عضو تیم شهرستان شاهین دژ بوده و در دوره دوم این رویداد موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده است؛ وی حمایت و تشویق مسوولان را در تقویت انگیزه جوانان برای ادامه روند کار مهم و مفید می داند.

این شرکت کننده که سرباز و ۲۳ ساله بوده و دانش آموخته رشته کامپیوتر است معتقد است که اعضای تیم کاری او دارای توانمندی های بالایی در تولید محتوای دیجیتال هستند ولی نمونه کارهای ارائه شده توسط آنان نیازمند حمایت جدی است.

به گفته وی گفت و گو با تیم های سایر شهرستان ها و مسوولان استانی در جریان این رویداد می تواند راهنمایی کننده جوانان برای شناسایی زمینه های فعالیت در این زمینه باشد.

زادمهر با انتقاد از عدم تحقق قول حمایت مسوولان کشوری در دوره قبلی گفت: موضوعات ارائه شده برای رقابت ها باید دارای جامعه پسندی باشد تا قابلیت تبدیل به یک محصول دیجیتال را داشته باشد اما در دوره قبل موضوعات تخصصی بود.

وی معتقد است اگر این دوره از رقابت ها در محیطی کم سرو صدا تر و به صورت غرفه ای برگزار می شد تمرکز تیم ها نیز برروی پروژه های تولیدی بیشتر می شد و لازم است تا مسوولان برگزاری این موارد را بیشتر لحاظ کنند.

تولید محتوای دیجیتال رویدادی با طعم کار آفرینی در آذربایجان غربی

آموزش تولید محتوای دیجیتال منجر به رونق کسب و کار های نوپا می شود

فاطمه هاشمی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان  و یکی از شرکت کنندگان در این رویداد از شهرستان ماکو است که معتقد است تولید محتوای دیجیتال یک کسب وکار نوپا در بستر اینترنت و فضای مجازی است.

وی که پویانمایی را به صورت خودآموز و نه در بستر دانشگاه فرا گرفته است براین باور است که هر جوان ایرانی می تواند با یادگیری مهارت های مختلف با سرمایه ای اندک در فضای مجازی کار آفرین باشد و نقش تاثیر گذاری در انتقال مفاهیم اموزشی ایفا کند.

طبق گفته های هاشمی وی هم اکنون انیمشن های تولیدی خود را در اختیار برخی معلمان ماکویی قرار می دهد تا در کلاس های درس انلاین در بستر شاد از آن استفاده کنند.

کسب تجربه مهمترین دستاورد شرکت در رویداد تولید محتواست

یکی از شرکت کنندگان پلدشتی که دارای مدرک تحصیلی علوم و اطلاعات است معتقد است اینگونه رقابت ها زمینه ای برای سنجش توانمندی تیم های فعال در بستر دیجیتال برای استان است.

وی که به همراه تیم خود مشغول تولید نرم افزار مبایلی بود کسب تجربه و مشاهده کارهای فاخر را هدف از شرکت در این رویداد می داند و معتقد است که حمایت های لازم باید از تولید کنندگان اثر های فاخر انجام شود تا ایده های آنان به مرحله تولید و ارائه به شکل محصولات فرهنگی برسد.

فاطمه میرزایی بیان کرد:انتظار داشتیم ابزارهای مورد نیاز برای رقابت از جمله کامپیوتر و اینترنت پرسرعت در اختیار شرکت کنندگان گذاشته شود که متاسفانه فراهم نبود و سرعت اینترنت ارائه شده نیز بسیار اندک و غیر قابل استفاده بوده است.

وی که هم اکنون به برنامه نویسی نیز اشتغال دارد گفت: مسوولان در زمینه حمایت از طرح های فاخر و مطلوب اعلام آمادگی و یاری کرده اند که به صورت ارائه تسهیلات بانکی است که امیدواریم محقق شود.

تولید محتوای دیجیتال رویدادی با طعم کار آفرینی در آذربایجان غربی

رونق اقتصاد دیجیتالی و استارتاپ ها نیاز کنونی جامعه است

در شرایط کنونی که به علت شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای اینترنتی رونق بیشتری گرفته اند کار در بستر فن اوری اطلاعات موضوعی است که میتواند تا حدود زیادی به رفع معضل بیکاری پنهان و اشکار در جامعه کمک کند.

توجه به انجام دادن فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازارهایی مبتنی بر اینترنت و شبکهٔ گستردهٔ جهانی یا همان اقتصاد دیجیتالی موضوعی است که در چند دهه اخیر رونق و پویایی خاصی به علت تاثیر گذاری محتواهای تولیدی در بازار های جهانی کسب کرده است.

مسوول برگزاری سومین رویدادتولید محتوای دیجیتال بسیج آذربایجان غربی در این زمینه می گوید: مسوولان قرار گاه فضای مجازی بسیج در استان برحسب نیازسنجی های انجام شده در این زمینه با اقدامی سنجیده در سالجاری برای شناسایی استعدادهای موجود در این بخش وارد عرصه شده اند تا در جریان یک رویداد در کنار شناسایی استعدادهای بومی زمینه حمایت و معرفی افراد شاخص را در تولید محتواهای فاخر فراهم کنند.

نوذر شریعت پناه براین باور است که برای موفقیت در این زمینه داشتن استعداد فردی و مهارتهای فردی مهمترین عامل تاثیر گذار در کنار تحصیلات دانشگاهی است و بهترین بستر برای کسب و کار در کشور و حتی فرامرزی است.

جوانان انقلابی باید مدیریت فضای مجازی را به دست بگیرند

بازدید تعداد اندکی از مسوولان از این رویداد در طی سه روز برگزاری آن نکته قابل توجهی بود که از دید خبرنگار ایرنا پنهان نماند.

فرمانده سپاه شهدا و معاون هماهنگ کننده و فن اوری وی، نماینده ولی فقیه، مسوول پارک علم و فن اوری آذربایجان غربی و تعداد پنج نفر از مسوولان ۲۲ قشر بسیج استان جزو معدود بازدید کنندگان از روند این رویداد فاخر بودند.

در حالیکه فعالیت شرکت کنندگان این رویداد و فعالیت فرهنگی و تاثیر گذاری آن در مدیریت فضای مجازی در موضوعات مختلف می تواند تاثیر چشمگیری در بزنگاه های اقتصادی و فرهنگی ایفا کند.

تولید محتوای دیجیتال رویدادی با طعم کار آفرینی در آذربایجان غربی

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه به عنوان یکی از اولین بازدید کنندگان از این رویداد در جمع شرکت کنند گان گفت: جوانان و بسیجیان انقلابی مدیریت فضای مجازی را با هوشیاری و عزمی جدی با ارایه کارهای فاخر به دست بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: امروزه نقش فضای مجازی غیرقابل انکار بوده و بسیار تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: باید همانطور که جبهه واحدی از نیروهای انقلابی در عرصه نظامی در مقابل استکبار جهانی تشکیل یافته و صف کشیده اند، در فضای مجازی جبهه دشمن نیز شکست سنگین و دندان شکنی توسط جوانان به آنها متحمل شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در بازدید از این رویداد با اشاره به اهمیت نقش رسانه و فضای مجازی در دنیای امروز، اظهار داشت: امروز نقش رسانه و عرصه دیجیتال و تولید محتوا در دنیا حرف اول را می زند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری افزود: رسانه و عرصه دیجیتال و تولید محتوا،  بر تمام پدیده ها اثرگذار بوده و نقش آن مشخص و کاملا موثر است.

وی گفت: بسیجیان در عرصه تولید محتوای ارزشی و معنوی برای جوانان در راستای مقابله با پدیده های زشت و منفی و ضدارزشی، گام های موثری برداشته اند.

تولید محتوای دیجیتال رویدادی با طعم کار آفرینی در آذربایجان غربی

به گزارش ایرنا رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور ۳۰ تیم و ۱۲۰ شرکت کننده به مدت سه روز در سالن همایش‌های دانشگاه ارومیه برگزار شد که تیم های برتر این رویداد به مرحله کشوری که در آبان ماه برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

۱۰۰ اثر اعم از پویانمایی و بازیهای ویژه و نرم افزارهای تلفن همراه به دبیرخانه رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان ارسال شده است.

سومین رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در ۲ مرحله در آبان ماه برگزار می شود و برگزیدگان همزمان با آغاز هفته بسیج معرفی می شوند.

مرحله اول این رویداد به طور همزمان در ۳۲ منطقه کشور با حضور بیش از ۴۰۰ تیم تولید محتوای دیجیتال در قالب تیم های سه تا پنج نفره و در سه رشته پویانمایی، بازی های ویژه تلفن همراه و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه در یک رقابت ۴۸ ساعته برگزار شده و پس از شناخته شدن برگزیدگان، تیم های اول هر بخش در هر استان به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.
 
مرحله نهایی این رویداد با حضور بیش از ۱۰۰ تیم در سه رشته پویانمایی بازی و نرم افزارهای ویژه تلفن همراه در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آبانماه برگزار می شود.

آیین اختتامیه این رویداد همزمان با جشنواره بزرگ فعالان فضای مجازی ایران برگزار شده و علاوه بر تجلیل از برترینهای فضای مجازی کشور، برگزیدگان نهایی هر بخش معرفی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha