۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 84531610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین باران پاییزی به هوای کیش طراوتی بهاری داد

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹
کد خبر: 84531610
نخستین باران پاییزی به هوای کیش طراوتی بهاری داد

کیش - ایرنا - همزمان با نیمه آبان ماه، بارش نخستین باران پاییزی علاوه بر غافلگیری مسافران و کیشوندان طراوتی بهاری به هوای این جزیره بخشید.

به گزارش ایرنا، کیش به عنوان قطب گردشگری کشور در دورانی که به تازگی پیک پنجم کرونا را پشت سرگذاشته و فعالیت های گردشگری آن به رونق افتاده است در چهل و پنجمین روز فصل پاییز شاهد بارش باران در برخی نقاط خود بود.

این بارش که در ظهر شنبه رخ داد علاوه بر تلطیف هوای گرم و شرجی کیش باعث شد تا درختان و گیاهانی که از گرد و خاک چهره‍شان تیره شده بود تنی به آب زده و غبار از چهره بزدایند.

شادی بارش باران معطوب به بزرگسالان نبوده و کودکان بعد از ۶ ماه تحمل گرما و خانه نشینی در این ساعت از روز لباسی نسبتا گرم به تن کرده و برای شکرانه بارش باران کوچه ها را میزبان صدای بازی و شور و شوقشان کردند.

این بارش که عمدتا در شمال شرقی جزیره باریدن گرفت بهانه ای برای بسیاری از مسافران و کیشوندان بود که با استفاده از گوشی های همراه خود ساعاتی را به ثبت خاطرات شیرین زیر باران اختصاص دهند.

معاون هواشناسی استان هرمزگان در این ارتباط به ایرنا گفت: غرب، شمال استان و محدوده تنگه هرمز در ۲ روز آینده به واسطه ورود یک موج کم بارش متاثر از هوای مدیترانه ای شاهد بارش های پراکنده باران است.

کیانوش عارفی با بیان اینکه بارش های این سامانه زیاد تاثیر گذار نیست یادآور شد: این سامانه باعث می شود شرایط خلیج فارس و دریای عمان برای تردد شناورها در بیشتر ساعات مساعد است، اما با توجه به احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد در محدوده تنگه هرمز توصیه می‌شود تردد شناورها با احتیاط صورت پذیرد.

این جزیره در محدوده مناطق گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی بوده و دارای تابستانی طولانی، گرم و زمستانی کوتاه و ملایم بوده که به واسطه این شرایط سالانه به صورت میانگین شاهد ۱۸۳ میلیمتر بارش است.

تعادل آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار دارد و بطور کلی خشک و کم باران است.

بارندگی در این جزیره عمدتا در ماههای پاییز و زمستان و بصورت رگبار و سیلابی است. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالا بوده و حتی به ۱۰۰ درصد نیز میرسد.

کیش به لحاظ واقع شدن در منطقه صحرایی و خشک فاقد روزهای یخبندان است.

بارش های این جزیره در پاییز ۱۳۹۸ با وقوع ۲۸۶ میلیمتر رکوردار میزان نزولات جوی در چهار دهه گذشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha