به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس با اعلام این خبر گفت: نامه رییس جمهوری مبنی بر معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را دریافت کردیم و این نامه فردا اعلام وصول می شود.
وی ادامه داد: قرار است برنامههای وزیر پیشنهادی به مدت یک هفته در کمیسیونهای تخصصی مجلس بررسی شود و در نهایت هفته آینده جلسه رای اعتماد برگزار میشود. البته هنوز زمان جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی مشخص نشده است.
مسعود فیاضی متولد بهمن ماه ۱۳۵۴ در تهران است. تحصیلات خود را در شهر تهران آغاز کرده و در سال ۱۳۷۳ وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته عمران شده است.
وی هفت سال معلم و مدیر امور پرورشی و فرهنگی در مدارس متوسطه دوم بوده است. فیاضی از سال دوم دانشگاه، دروس حوزوی را نیز آغاز کرد و ۹ سال دوره سطح و ۱۵ سال دوره خارج فقه را طی کرده است. در سال ۱۳۹۶ از طریق کمیسیون نخبگان بدون مدرک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پس از قبولی در آزمون جامع و دفاع از رساله دکتری با نمره عالی، با درجه استادیاری و در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حوزه روششناسی و منطق فهم دین شده است. او اکنون در دانشگاه و حوزه تدریس میکند.
وی تدریس در دوره دبیرستان (متوسطه دوم) به مدت چهار سال، مدیر امور پرورشی و فرهنگی مجمتع آموزشی تهران (پیش از دبستان تا انتهای متوسطه دوم) (سه سال) و مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی را در سوابق کاری خود دارد.
تشکیل و اداره شورای راهبری فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، استقرار نظام مسائل آموزش و پرورش در فضای مجازی، ساماندهی به کتابها و رسانههای کمک آموزشی و طراحی نحوه مشارکت بخش غیردولتی در تأمین نیازمندیهای آموزشی مدارس، تهیه نسخه الکترونیکی ۸۰ کتاب درسی با فرمت Epub۳ و طراحی پلتفرم رشد به مثابه زیستبوم آموزش مجازی دانشآموزان از اهم فعالیت های وی عنوان شده است.
در طرح پلتفرم رشد به مثابه زیستبوم آموزش مجازی دانشآموزان برای مدرسه، معلم، دانش آموز و والدین در مجموع ۷۴ خرده برنامه و خدمت پیشبینی شده بود. در این نقشه تولیدات کمک درسی مورد تائید بخش خصوصی به مخاطب با قیمت بسیار نازل به مخاطب ارائه میشد و قدم مهمی در راستای عدالت آموزشی برداشته میشد.
برگزاری نهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی دانشآموزی، اجرای دهمین دوره جشنواره ملی عکس دانشآموزی، تولید بیش از چهل فیلم آموزشی ناظر به محتویات کتابهای درسی، برگزاری چهل و نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم رشد در وزارت آموزش و پرورش در تهران، باز طــراحی جشــــنواره فیلم رشد برای جانمایی فیلم آموزشی در بستههای یادگیـــری برای بهرهبرداری در مدارس و کلاسهای درس به عنوان مکملی بر کتابهای درسی، برگزاری جشنوارههای استانی فیلم رشد در ۳۲ استان کشور، افزودن دو نشریه مدرسه زندگی و رشد خانواده به نشریات رشد، ایجاد شبکه ارزیابان برای مجلات رشد، فرآوری و دیجیتالسازی مجلات رشد، نوسازی و جوانسازی تیمهای تولید نشریات رشد و ارتقای شبکه کشوری مجلات رشد در کشور از دیگر فعالیت های وی به شمار می رود.
وی مدیرمسئولی ۳۶ عنوان مجله رشد وزارت آموزش و پرورش، رئیس هیأت مدیره انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش، عضو هیأت مدیره شرکت افست (شرکت چاپ و توزیعکننده کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش)، مسئول محتوایی بنیاد ICDL وابسته به وزارت آموزش و پرورش، دبیر علمی جشنواره کتاب رشد وزارت آموزش و پرورش، رئیس کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی آموزش و پرورش استان تهران در سال ۱۳۸۸ و معاون مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس را نیز در کارنامه کاری خود دارد.
معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی بسیج، مدیر مسئول نشریه «زمانه» با موضوع تاریخ معاصر، سردبیر نشریه حوزوی «حاشیه»، مدیرعامل کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت پروژه تولید و چاپ ۳۲ جلد از کتاب مشق آزاد برای توزیع در دانشگاهها و مدارس در سال تحصیلی ۱۳۸۸- ۱۳۸۷، مدیریت پروژه تولید و چاپ ۱۵ جلد کتاب در خصوص مهارت فعالیت فرهنگی برای توزیع در مدارس و دانشگاهها، مدرس سطوح عالی در حوزه علمیه قم و مدرس دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در دروه کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر فعالیت های وی بوده است.
وی همچنین در حوزه تالیف کتاب صاحب اثر است؛ کتاب های اصول فقه و نقد هرمنوتیک فلسفی، کتاب اصول فقه و هرمنوتیک روششناختی، کتاب جریانشناسی فقهی با معیار تمدنسازی، کتاب پیرامون فلسفه اصول فقه و همچنین ۱۵ مقاله علمی پژوهشی چاپ شده در نشریات معتبر کشور از جمله تالیف ها و نوشته های وی به شمار می رود.
نظر شما