به گزارش سه شنبه ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر مراغه در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از شهروندانِ نیازمند شهر، عوارض شهرداری را به سختی پرداخت میکنند، افزود: شورای ششم در حق این مردم اجحاف نخواهد کرد و ساماندهی ۲۹ خودروی در اختیار کارکنان شهرداری و همچنین ۱۳ نفر از پرسنل شهرداری را که در اختیار سایر نهادها قرار دارند، در دستور کار قرار میدهد.
ناصر رحمتی با بیان اینکه هزینه بنزین و تعمیر این خودروها از سوی شهرداری پرداخت میشود، بیان کرد: قرار گرفتن تعداد انگشتشماری از این خودروها در اختیار کارکنانی که شبانهروزی فعال هستند، دارای اصول و منطق سازمانی است و بقیه آنها باید ساماندهی شود.
«حسین شیخفرجی»، رئیس کمیسیون عمران، توسعه و تحقیق شورای ششم مراغه نیز به عنوان نخستین نفر با اجرای این طرح موافقت کرد و گفت: قبل از آنکه شورای ششم به فکر درآمدزایی و جذب سرمایهگذار باشد، باید هزینههای اضافی کنترل شود.
«بهمن محمودی»، رئیس کمیسیون شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک شورا نیز در یک اظهارنظر منطقی، کسب نظر شهردار جدید در زمینه تعداد خودروهای در اختیار را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت.
وی همچنین استفاده از خودروهای تولید داخلی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: خودروهای لوکس شهرداری میتواند با نظر شهرداری به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد.
وی این را هم مورد تاکید قرار داد که هیچیک از خودروهای شهرداری دارای پلاک قرمز و نشان شهرداری نیست و به سادگی میتواند در خارج از وقت اداری نیز مورد استفاده قرار گیرد.
«رقیه سعییدی»، رئیس کمیسیون سرمایهگذاری، گردشگری و بهداشت محیط شورا نیز با تاکید بر اینکه برخی از کارکنان شهرداری به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند، با پیشنهاد «محمودی» مبنی بر کسب نظر شهردار در این زمینه موافقت کرد.
«الناز پاکرو»، رئیس کمیسیون اداری مالی شورای شهر مراغه نیز با بیان اینکه شهرداری خودگران بوده و از محل پرداخت عوارض ساکنان شهر اداره میشود، بیان کرد: اصل موضوع ساماندهی خودروهای در اختیار کارکنان اقدام مناسبی است اما شهردار نیز باید در این زمینه اعلام نظر کند.
«ابراهیم خوشرفتار»، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا به چهار دستگاه خودروی استیجاری شهرداری علاوه بر ۲۹ دستگاه خودرو در اختیار نیز اشاره کرد و افزود: ساماندهی ضروری است زیرا برخیها نیاز چندانی به این خودروها ندارند و خودروی برخی دیگر از کارکنان بسیار فرسوده است و با همان شرایط به انجام وظیفه میپردازند.
وی به یکی از خودروهای در اختیار کارکنان شهرداری که حتی چراغ هم ندارد، اشاره کرد و افزود: این خودروها میتواند طی ساعت اداری در اختیار باشد و در خارج از ساعت کاری در محوطه شهرداری پارک شود.
«رضا عسکری»، رئیس کمیسیون خدمات شهری و فضای سبز شورای شهر مراغه نیز به ضرورت کنترل هزینههای اضافی شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه میتوان به میزان حداقل ۶۰ میلیارد ریال در هزینههای شهرداری صرفهجویی، و آن را در محل مناسب هزینه کرد.
وی با اشاره به اینکه در اکثر ادارات شهرستان نیز تنها رئیس اداره دارای خوروی در اختیار است، بیان کرد: با فروش تعدادی از این خوروها میتوان یک دستگاه بیلمکانیکی تهیه کرد و آن را در شهرداری به کار گرفت.
وی پیشنهاد داد که تمام خودروهای در اختیار کارکنان شهرداری به حوزه حمل و نقل تحویل داده شود و تعداد انگشتشماری از آنها با نظر شهردار در اختیار برخی از پستهای حساس و ۲۴ ساعته شهرداری قرار گیرد.
«عسکری» همچنین با بکارگیری خودرو و راننده به صورت استیجاری در شهرداری نیز مخالفت کرد و افزود: به کارگیری خودروی استیجاری در شان شهرداری نیست.
به گزارش ایرنا در این جلسه «شیخ فرجی» گزارشی از روند آسفالت برخی از محلههای شهر را ارایه کرد که بحث و حاشیههای زیادی به دنبال داشت.
«رحمتی» رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز ساماندهی ۱۳ نفر از کارکنان شهرداری را که در خارج از این نهاد کار میکنند اما حقوق خود را از شهرداری میگیرند، مورد تاکید قرار داد.
به گفته وی شورای ششم مراغه پس از ساماندهی خودروهای در اختیار کارکنان شهرداری، به موضوع ساماندهی این نیروها وارد خواهد شد تا به شعار شفافیت شورای ششم مراغه جامه عمل بپوشاند.
نظر شما