۲۵۰۰ واحد مسکونی استان بوشهر مقاوم سازی می‌شوند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این استان مقاوم سازی می‌شوند که تاکنون برای ۲ هزا رو ۲۲۱ واحد روستایی تسهیلات مقاوم سازی ۱۰۰ میلیون تومانی تامین شده است.

حمید حیدری بریدی روز سه‌شنبه در نشست حل مشکلات پرداخت و جذب تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با بانک های استان بوشهر افزود: با تلاش دولت سیزدهم میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که انتظار می‌رود با ابلاغ این تسهیلات روند ساخت و ساز و استقبال مردم از این طرح افزایش یابد.

وی بیان کرد:  از سال ۸۴ که طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده است تاکنون از ۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان بوشهر ۴۰ هزار و ۸۴۹ واحد معادل ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است. 

وی ادامه داد: هنوز ۳۳هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی نشده که انتظار می‌رود با آغاز نهضت جهش تولید مسکن و همکاری مستمر بانک‌های عامل کار مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در این استان هرچه زودتر به سرانجام برسد.

حیدری بریدی با اشاره به ساخت یکهزار و ۷۵۰ واحد مسکونی کمیته امداد گفت: نباید اجازه بدهیم عقب ماندگی در زمینه تامین مسکن محرومان در استان بوشهر ایجاد شود و بانک‌ها باید در این بخش همکاری لازم داشته باشند.

۲۵۰۰ واحد مسکونی استان بوشهر مقاوم سازی می‌شوند

وی تاکید کرد: همچنین بانک‌ها برای سرعت بخشی در کار بویژه در پرداخت تسهیلات مسکن محرومان و گرفتن برخی ضمانت ها همکاری لازم را با جامعه هدف داشته باشند.

حیدری بریدی اضافه کرد:: با توجه به نگاه ویژه دولت به جهش تولید مسکن بانک‌ها بایدهمکاری بیشتری در راستای پرداخت تسهیلات مورد نیاز داشته باشند.

مدیر بانک رفاه استان بوشهر گفت: نهایت تلاش خود را برای روان سازی و سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات و حرکت در راستای سیاست جهش تولید مسکن انجام خواهیم داد.

سپهدار زارع افزود: همچنین برای سرعت بخشی در کار از نامه نگاری اداری پرهیز شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر و پنج میلیارد تومان نیز در زمینه سیل آذر ماه سال ۹۹ تاکنون به حادثه دیدگان از سوی این بانک پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha