تکمیل پروژه‌های شهرداری تربت‌حیدریه هزار میلیارد ریال نیاز دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست شهرداری تربت‌حیدریه گفت: برای تکمیل و اتمام پروژه‌های این نهاد دستکم به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

ابوالقاسم عظیمی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت نخست ما ترمیم روکش آسفالت، فضای سبز و جدول‌گذاری پنج ورودی به این شهر است که حداقل ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارند.
وی ادامه داد: این پنج محور ورودی‌های مشهد، زاوه، گناباد، خواف و بایگ به تربت‌حیدریه هستند.
سرپرست شهرداری تربت‌حیدریه گفت: برای زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری بلوار شهید باهنر ورودی شهرک ولیعصر (عج) این شهر نیز ۷۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی افزود: هنگام بارش شدید باران در این شهرک آبهای سطحی وارد منازل می شود و مشکلاتی را برای شهروندان بوجود می‌آورد که برای احداث کانال و کانالچه دستکم صد میلیارد ریال نیاز داریم.
عظیمی ادامه داد: همچنین آب‌های سطحی شهر نیز در اثر بارندگی شدید به مرکز شهر هدایت می‌شود که برای حفر یک کانال در این زمینه نیز دستکم ۲۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی با اشاره به وسعت ۸۰۰ هکتاری فضای سبز بوستان پیشکوه گفت: برای انتقال آب به این بوستان نیازمند پساب و فاضلاب و همچنین انتقال آن به این نقطه شهر هستیم و جداسازی چاه‌های شرب و چاه‌های فضای سبز شهرداری هم ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

سرپرست شهرداری تربت‌حیدریه به بلااستفاده ماندن پایانه مسافربری تربت‌حیدریه اشاره کرد و افزود: از آنجا که پایانه داخل شهر است و اتوبوس‌ها اجازه ورود به داخل محوطه شهری را ندارند ضرورت دارد یک پایانه مجهز و بزرگ که در شان مردم منطقه باشد، احداث کنیم و تحقق آن منوط به واگذاری زمین ۶۰ هکتاری از سوی اداره راه و شهرسازی در حاشیه کمربندی شهر و روبروی پمپ بنزین شهرک ولیعصر(عج) این شهر است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که برای بازسازی پنج هکتار آن با بانک شهر دچار مشکل هستیم.
عظیمی گفت: همچنین ساختمان آتش‌نشانی شهرداری فرسوده است که برای احداث ساختمان جدید صد میلیارد ریال نیاز داریم و علاوه بر آن آتش‌نشانی این خطه فاقد خودرو نردبان بلند است که با توجه به افزایش بلندمرتبه سازی باید با تامین ۳۰۰ میلیارد ریال اقدام به خرید خودرو مورد نظر نمود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha