«مثبت نگاتیو» پاسخگوی شبهات دفاع مقدس/ پخش پشت صحنه «ماموریت غیرممکن۴»

تهران- ایرنا- برنامه مثبت نگاتیو شبکه مستند سیما، برنامه گفت و گو محوری است که به مسائل پیرامون جنگ و موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته  و یا بعد از جنگ مطرح شده است، می پردازد. پخش پشت صحنه سینمایی ماموریت غیرممکن ۴ و انتصاب سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه از دیگر خبرهای امروز صداوسیماست.

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی صداوسیما، سعید صفار مدیر طرح و برنامه درباره ساختار برنامه مثبت نگاتیو گفت: این برنامه از برنامه ای با عنوان نگاتیو الهام گرفته است. نگاتیو یک میان برنامه ۱۰ دقیقه‌ای است که از حدود یک سال گذشته روی آنتن شبکه مستند است و تصاویر کمتر دیده شده از هشت سال دفاع مقدس با موضوعات متفاوت را به تصویر درمی آورد.

صفار افزود: در این برنامه تصاویری پخش می شود که ممکن است بینندگان بارها آن را از قاب تلویزیون مشاهده کرده باشند اما اطلاعات دقیقی از آن ندارند و کارشناس برنامه درباره آن اطلاعاتی می‌دهد.

وی ادامه داد: مجموعه برنامه نگاتیو به نوعی تقویم تاریخ جنگ است که به معرفی چهره ها و شخصیت های دوران جنگ تحمیلی همچون شهید اسماعیل دقایقی، شهید ولی‌الله فلاحی، آیت الله طالقانی، شهید صیاد شیرازی، شهید یوسف کلاهدوز و ...می‌پردازد و درخصوص عملیات های زمان جنگ توضیحاتی ارائه می کند.

بعد از پخش تصاویر، محمدعلی صمدی به عنوان مجری - کارشناس درباره تصاویر، عملیات، شخص و فرمانده که نشان داده می شود توضیحاتی ارائه می کند. از آن جایی که این برنامه خیلی مخاطب داشت این فکر به ذهنمان رسید که برنامه ای جامع تر با محوریت و بازخوانی هشت سال دفاع مقدس تهیه کنیم که به مباحث اصلی و موضوعاتی که بعد از اتمام جنگ، کمتر به آن پرداخته شده، اختصاص داده شود و با صراحت لهجه آن را بیان کنیم.

وی تصریح کرد : مثبت نگاتیو عنوان مجموعه‌ای مستند با محوریت دفاع مقدس که شبهات مطرح شده در حوزه دفاع مقدس را پاسخ می‌دهد و دلیل ساخت آن، پاسخ به برخی شبهه‌افکنی‌هایی است که در شبکه‌های معاند و بیگانه، پیرامون جنگ صورت می‌گیرد.

ماموریت غیرممکن ۴ در قاب اسرار سینما

پشت صحنه سینمایی ماموریت غیرممکن ۴ را چهارشنبه ۱۹ آبان ماه  ساعت یک بامداد  از قاب شبکه پنج سیما تماشا کنید.

مستند اسرار سینما شامل تصاویر پشت صحنه مراحل ساخت و تولید، حرکات اکشن و هیجان انگیز و ... است که به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.

سینمایی ماموریت غیرممکن ۴ به کارگردانی برد برد محصول ۲۰۱۱ آمریکا در ژانر اکشن و هیجان انگیز است. در این فیلم تام کروز، جرمی رنر، سایمون پگ ، پائولا پاتون به هنرمندی پرداخته‌اند.

مخاطبان در خلاصه این اثر سینمایی خواهند دید: زمانی که مشخص می شود سازمان IMF مسوول انفجار در کرملین بوده است‌، تصمیم گرفته می شود تا این سازمان برای همیشه تعطیل شود، اما اتان هانت و گروه جدیدش برای اثبات بی گناهی و پاک کردن نام سازمان خود از این اتهام، بر خلاف دستورات مقامات بالاتر وارد عملیاتی می شوند و…

مسعود کریمی‌خضراء سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه شد

علی فروغی طی حکمی مسعود کریمی‌خضراء را به عنوان سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه منصوب کرد.

فروغی در بخشی از این حکم با تاکید بر لزوم توجه به دو مقوله عدالت‌گستری و هویت‌محوری در تولیدات نمایشی شبکه سه، ارتقاء کیفیت محتوایی و مضامین سریال‌ها و همچنین استمرار پشتیبانی و نظارت بر سریال‌های در حال تولید شبکه و تکمیل پروژه‌های گذشته را موارد مورد انتظار از مسئول جدید گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما دانست.

مسعود کریمی‌خضراء، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است که در سوابق خود، قائم مقامی خانه تولیدات جوان سازمان صدا و سیما، قائم مقامی گروه اجتماعی شبکه سه سیما، مدیرکل اخبار استان‌های خبرگزاری مهر و تولید مجموعه‌های مختلف نمایشی و تلویزیونی را داراست.

پیش از این مهدی آذرپندار مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما را بر عهده داشت که روز گذشته به عنوان سرپرست انجمن سینمای جوانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha