سرهنگ «رضا عزیزی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقاط پرتلفات از منظر فنی به ۲ بخش حادثه خیز و پرتصادف تقسیم بندی شده است که بر این مبنا از ۱۲۰ نقطه موجود ۷۰ نقطه حادثه خیز و ۵۰ نقطه پُرتصادف هستند.
وی ادامه داد: نقاط حادثه خیز به محدوده های اطلاق می شوند که رفع آنها نیازمند صرف هزینه های بالا برای تعریض، ایجاد زیر گذر و روگذر است اما نقاط پرتصادف با نصب تابلو علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ چشمک زن و قرار دادن نیوجرسی ایمنسازی می شوند.
وی اضافه کرد: تاکنون ۵۰ نقطه پرتصادف این استان تنها با نصب تابلو «خطر بروز تصادف» ایمنی سازی شدند.
رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: هر ساله وضعیت نقاط پرتلفات و حادثه خیز در مسیرهای برون شهری این استان رصد شده است و در صورت رسیدن یک نقطه یا مسیر به نمره منفی تعیین شده به عنوان نقطه حادثه خیز مطرح و برای رفع مشکل و ایمن سازی آن اقدام میشود.
سرهنگ عزیزی افزود: بیش از ۴۰ درصد سوانح فوتی و جرحی استان همدان در این ۱۲۰ نقطه حادثه خیز و پُرتصادف رخ می دهد که با ایمن سازی آنها حدود نیمی از تصادفات جاده ای و جانباختگان ناشی از سوانح رانندگی را کاهش می یابد.
وی یکی دیگر از اشکالات جاده های این استان را نقص در سیستم روشنایی دانست و گفت: طبق قانون باید تا محدوده ۳۰ کیلومتر مراکز شهرستان ها سیستم روشنایی نصب شود که این موضوع در همدان رعایت نشده است.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: در صورت اجرایی شدن این قانون باید از سمت جاده همدان - اسدآباد تا پایان گردنه اسدآباد، در محور همدان - ملایر تا گردنه زمان آباد، جاده همدان - تهران تا حوالی سه راهی کبودراهنگ و در محور غارعلیصدر تا سه راهی «حسن قشلاق» روشنایی نصب می شد که نصب نشده است.
به گزارش ایرنا، استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است به نحوی که ۲ درصد راه های روستایی، ۲.۵ درصد راه های فرعی، سه درصد آزاد راه ها و سه درصد از راه های اصلی و شریانی کشور در این استان واقع شده است.
۲۱۷ نفر طی هفت ماه نخست امسال بر اثر سوانح رانندگی در استان همدان جان خود را از دست داده اند.
نظر شما