جو پایدار و افزایش موقتی دما پدیده غالب هوای استان خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی طی ۲۴ساعت آینده، جو پایدار خواهد بود و  دما نیز در استان به طور موقت افزایش می یابد.

مرتضی اثمری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین غلظت آلاینده‌های جوی نیز طی این مدت در شهرهای بزرگ و صنعتی استان خراسان رضوی به‌خصوص در مشهد مقدس افزایش پیدا می کند به‌طوری‌که در شهر مشهد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار خواهد گرفت اما از ساعات پایانی فردا با ورود سامانه ناپایدار جوی ابرناکی افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: با ورود این سامانه ناپایدار، دما نیز در استان خراسان رضوی کاهش می یابد که از روز جمعه به‌ویژه در نواحی شمالی استان بارندگی رخ خواهد داد که به تدریج به سایر نقاط استان به خصوص نواحی غربی سرایت می کند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک درجه زیر صفر تا ۱۵ درجه سلسیوس در نوسان بود گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۷ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اثمری افزود: قوچان با کمینه دمای هوای ۶ درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۸ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌ بردسکن با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha