مشکل نیروی ماهر در اردستان با ارتباط دانشگاه آزاد و صنعت رفع می‌شود

کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: ارتباط بین دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با بخش صنعت مشکل کمبود نیروی کار ماهر در این منطقه را رفع می‌کند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی اردستان با مدیران واحد های صنعتی در محل دانشگاه افزود: این برنامه برای نخستین بار در شهرستان در حال برگزاری است که می‌تواند چالش کمبود نیروی ماهر در واحدهای صنعتی و تولیدی و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی را رفع کند.

مشکل نیروی ماهر در اردستان با ارتباط دانشگاه آزاد و صنعت رفع می‌شود

وی با طرح این سووال که‌ با تمامی سرمایه‌گذاری‌های دولت برای ساخت و راه‌اندازی دانشگاه‌ها در کشور، خروجی این مرکزهای علمی برای ارتقای اقتصاد جامعه و بخش صنعت تا چه اندازه مفید بوده است، تاکید کرد: امید داریم با همکاری موثر دانشگاه و بخش صنعت در شهرستان به این موضوع پاسخ لازم و عینی داده شودو ارتقای صنعت و اقتصاد جامعه را به همراه داشته باشد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: از سال ۱۳۹۸ این دغدغه در دانشگاه وجود داشت که دانشجویان پس از تحصیل از نظر اشتغال چه وضعیتی خواهند داشت و آیا می‌توانند در واحدهای تولیدی و صنعتی استخدام شوند.

اکبر پیرستانی افزود: با اجرای طرح پویش، دانشجو با حضور در واحدهای صنعتی، بنا به نیاز صنعت در رشته مورد نظر آموزش عملی و تخصص لازم را کسب می‌کند و در صورت موفقیت، جذب آن واحد خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر دانشجوی در طرح پویش دانشگاه آزاد استان اصفهان شرکت می‌کنند، اظهار داشت: کارآموزی پویش معاف از شرایط اداره کار است و حمایت لازم از طریق اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد.

معاون دانشگاه آزاد اصفهان گفت: با طرح پویش، پایان‌نامه دانشجویان به صورت نظام موضوع‌ها تبدیل شده و چالش‌های موجود واحدها مکتوب می‌شود و در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: استادان دانشگاه نیز در طرح پایش، همراه دانشجویان در واحدهای صنعتی در کارخانه فعالیت می‌کنند.

پیرستانی درباره طرح رویش نیز گفت: در این طرح دستاوردها دانش بنیان است و نقش مهمی در کاهش هزینه های واحدهای صنعتی و تعمیر و ساخت قطعات موردنیاز دارد.

وی  با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاه‌ آزاد استان اصفهان افزود: در دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) حدود ۱۱۰ شرکت فناور فعالیت دارد که از این تعداد، نزدیک به ۳۰ واحد مجوز دانش‌بنیان کسب کرده‌اند. 

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۸ واحد و مرکز با حدود ۷۵ هزار دانشجو، ۲ هزار عضو هیات علمی تمام‌وقت و چهار هزار استاد نیمه‌وقت است که حدود ۳۵ درصد از دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

دانشگاه آزاد اردستان، آماده تربیت نیروی متخصص واحدهای صنعتی 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان گفت: این دانشگاه آمادگی تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان را دارد.

مجید صفامهر افزود: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی می‌توانند با اعلام رشته‌های مورد نیاز خود به این دانشگاه و امضای تفاهمنامه، این واحد اقدام به تربیت نیروی موردنیاز واحدهای صنعتی طرف قرارداد با همکاری دیگر واحدهای دانشگاهی استان خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اردستان تلاش می‌کند تا با تعامل سازنده، اعتمادسازی و بررسی نیازهای بخش‌های مختلف از جمله صنایع برای این موضوع به واحدهای صنعتی کمک کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان خاطر نشان کرد: این دانشگاه ظرفیت‌های مختلفی از جمله زمین بایر، گلخانه، سلف سرویس با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع، سردخانه، خوابگاه و سالن ورزشی دارد که می‌توان در راستای رفع نیاز واحدهای صنعتی استفاده کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان در ۱۸ رشته کاردانی، ۱۲ کارشناسی، ۱۴ کارشناسی ارشد و ۲ رشته دکترا دانشجو پذیرش می‌کند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۳هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha