۵۸ فعال عرصه صلح و سازش محاکم قضایی یزد تجلیل شدند

یزد- ایرنا- ۵۸ نفر از فعالان عرصه صلح و سازش و اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد چهارشنبه‌ شب در آیینی با حضور جمعی از مسئولان محلی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، رییس‌کل دادگستری استان یزد در این مراسم با اشاره به نقش اثرگذار شوراهای حل اختلاف در جامعه گفت: تقویت باورهای دینی و سلامت اجتماعی مردم از کارکردهای شورای حل اختلاف است.

غلامعلی دهشیری با قدردانی از همکاری فعالان صلح و سازش ادامه داد: فرهنگ صلح و سازش و اصلاح بین افراد ریشه در تعالیم متعالی اسلام و برگرفته از مبانی قرآن کریم دارد که باید بیشتر مورد توجه مؤمنان قرار گیرد.

این مسئول قضایی استان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف پناهگاه مردم ،نهاد صلحی و به لحاظ ساختاری مجموعه شوراهای حل اختلاف بخشی از مجموعه دستگاه قضایی در ارایه خدمت‌رسانی به آحاد مردم است.

دهشیری، توسعه فرهنگ اسلامی و سنت پسندیده صلح و سازش را هدف این مجحموعه ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر با تجمیع تمامی نهادهای سازشی از جمله داوری و میانجیگری این مرکز تحت عنوان مرکز توسعه حل اختلاف شناخته می‌شود.

رییس کل دادگستری یزد در ادامه از کسب امتیاز خوب واحد توسعه حل اختلاف یزد در کشور خبر داد و گفت: در رتبه‌بندی عملکرد مراکز توسعه حل اختلاف استان‌ها در  هفت ماهه جاری امسال  با بررسی ۲۳ شاخص کمّی و کیفی ، یزد در رتبه خوب این رتبه‌بندی قرار گرفت.

این مسئول به سند تحول قوه قضاییه بر استفاده از ظرفیت‌های سازش در جامعه اشاره کرد و گفت: ارتقای میانجیگری در جامعه، سوق دادن دعاوی به سمت صلح و سازش و ارتقای نظام داوری در کشور از جمله مسایلی است که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه به آن تاکید شد.

دهشیری از تلاش خستگی‌ناپذیر اعضای شورای حل اختلاف استان قدردانی کرد و افزود: تلاش برای ایجاد فرهنگ صلح و سازش با آگاه‌سازی، آموزش و ارایه خدمات مشاوره‌ای به آحاد جامعه امکان پذیر است .

به نوشته تارنمای شورای حل اختلاف یزد تعداد کارکنان این مجموعه قضایی ۵۳۸ نفر  و تعداد شعبه های  مصوب شوراهای حل اختلاف استان  ۹۵ مورد است که از این تعداد ،۷۲ شعبه  شهری و بقیه روستایی است.

به ترتیب شهرستان های ابرکوه  ۹ شعبه، اردکان و تفت هرکدام هفت شعبه، اشکذر و بافق هرکدام چهار شعبه ، بهاباد سه شعبه، خاتم ۲ شعبه ،بخش زارچ سه شعبه بخش عقدای اردکان ۲ شعبه، بخش مروست چهار شعبه، شهرستان مهریز هشت شعبه ،میبد  ۶ شعبه،  بخش نیر تفت چهار شعبه  و از ۳۲ شعبه شهرستان یزد ۳۱ مورد شهری و یک شعبه روستایی است.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha