تلاش مضاعف معلمان در دوران شیوع کرونا مانع وقفه آموزشی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: معلمان این استان در دوران شیوع ویروس کرونا با تلاش مضاعف مانع از ایجاد وقفه آموزشی برای دانش آموزان شدند.

قاسمعلی خدابنده روز پنجشنبه در نشست معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: به رغم شرایط کرونایی و کمبود شدید نیروی انسانی با زحمات و برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جاری با آرامش آغاز شد. 

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری با کمبود ۲۳ هزار معلم در این استان مواجه بودیم که با ساماندهی نیروی انسانی و تلاش های قابل تقدیر فرهنگیان استان این کمبود مدیریت شد و اکنون تعداد اندکی از کلاس های درس استان با کمبود معلم روبرو هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در آغاز فرایند آموزشهای مجازی ٢ هزار و ٧٠ مدرسه در این استان به اینترنت دسترسی نداشتند که با پیگیری های انجام شده تمامی مدارس به اینترنت دسترسی پیدا کردند و در تمامی مدارس استان دستکم یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.
وی افزود: بر اساس آمار سامانه سیدا تاکنون یک میلیون و ۴٢٣ هزار دانش آموز در مدارس این استان ثبت نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته حدود ۷۵ هزار نفر افزایش داشته است.

خدابنده ادامه داد: در سال تحصیلی جاری حدود هفت هزار و ۴۰۰ همکار فرهنگی در سراسر استان بازنشسته شدند و با توجه به اینکه حدود ۲ هزار و ۴٠٠ نیروی انسانی جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان شده‌اند، برآیند نیروی انسانی در این اداره کل منفی است.
وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۵۷۴ نیروی خرید خدمات آموزشی در این استان مشغول فعالیت بودند و این تعداد امسال به ۶ هزار نفر رسیده است گفت: آموزش و پرورش استان بیشترین تعداد جذب نیروهای خرید خدمات آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده است و حدود ۲ هزار نفر از نیروهای خرید خدمات آموزشی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی استان مشمول قانون خدمات جامع ایثارگری شده و به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: سه هزار و ۸۰۰ نفر در این استان مشمول قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، نهضت سوادآموزی، مربیان قرآنی، مربیان پیش دبستانی، سربازمعلم ها و طرح امین شده و دوره های آموزشی سه هزار و ۴۰۰ نفر آنان برگزار شده و احکام بیش از ۹۰ درصد آنها صادر شده است. 
وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته به رغم شیوع کرونا با همراهی و تلاش مضاعف همکاران، آموزش و پرورش استان موفق به کسب رتبه های برتر در جشنواره ها و مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی کشور شد و پنج دانش آموز استان موفق به کسب رتبه های تک رقمی در کنکور امسال دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شدند، همچنین دانش آموزان استان در المپیادهای علمی ملی و بین المللی نیز خوش درخشیدند.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha