برخواه: نفرات جایگزین تیم ملی وزنه‌برداری شرایط خوبی دارند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران با اشاره به غیبت چند ملی‌پوش سرشناس این رشته در اردوهای منتهی به مسابقات قهرمانی جهان گفت: نفرات جایگزین در تیم ملی وزنه‌برداری شرایط خوبی دارند و عملکرد آنان راضی‌کننده است.

«محمدحسین برخواه» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط تیم ملی وزنه‌برداری مردان اظهار داشت: در یک ماه آینده یکی از مهم‌ترین مسابقات سال ۱۴۰۰ را پیش رو داریم و باید به رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در ازبکستان برویم. برای آمادگی و حضور در این رقابت‌ها اردوهای بلندمدتی تشکیل‌شده و نفرات نیز دعوت شدند. شماری از ملی‌پوشان ما به هر دلیلی به اردو نیامدند اما نفرات جایگزین در شرایط خوبی به سر خواهند برد. تمام تلاش ما بر این است که تیم آماده‌ای را به ازبکستان اعزام کنیم.

وی ادامه داد: پیش از آغاز بازی‌های المپیک برای آمادگی ملی‌پوشان یک اردو در رامسر برگزار شد و بعد از المپیک نیز ۱۸ نفر به اردو تیم ملی دعوت شدند. اکنون نیز نام ۱۲ ملی‌پوش برای مسابقات جهانی در لیست قرار دارد که ۲ نفر آن‌ها رزرو است. اردو آخری تیم نیز به مدت ۲۵ روز از ۲۴ آبان ماه آغاز می‌شود و در نهایت تیم ایران با ۱۰ وزنه‌بردار به تاشکند خواهد رفت. امیدوارم با توجه به برنامه‌های فدراسیون و کادر فنی نتیجه خوبی در ازبکستان رقم بخورد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به میزان آمادگی نفرات تیم ملی وزنه‌برداری افزود: جایگزین کسانی که به اردو نیامدند شرایط خوبی دارند و من از عملکرد آنان رضایت دارم. البته یک دوره اردوی دیگر در دستور کار قرار دارد و امید است آنان بتوانند رکوردهای خود را ارتقا دهند. شماری از ملی‌پوشان در هفته نخست لیگ وزنه‌برداری به روی تخته رفتند و عملکرد مناسبی داشتند. بعد از مسابقات قهرمانی جهان مسابقات وزنه‌برداری جام بین‌المللی فجر خواهد بود که هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است.

برخواه با اشاره به حضور هم‌زمان جوانان و بزرگسالان در لیگ برتر وزنه‌برداری گفت: جوانان خوبی در هفته نخست وزنه‌برداری حضور داشتند و می‌توانند پشتوانه مناسبی برای تیم ملی باشند. باید برنامه‌ریزی لازم برای حمایت از آنان داشته باشیم تا در آینده جایگزین ستاره‌ها شوند.

او با اشاره به مصدومیت رضا دهدار ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم مردان ایران گفت: وی در مسابقات هفته نخست لیگ وزنه برداری از ناحیه کتف احساس درد و مصدومیت داشت و امیدوارم برای رسیدن به آخرین مرحله اردوی تیم ملی مشکلی نداشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha