۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84539102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای گیلان تا اواسط هفته افزایش می‌یابد

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبر: 84539102
دمای هوای گیلان تا اواسط هفته افزایش می‌یابد

رشت - ایرنا- هواشناسی گیلان پیش بینی کرد تا اواسط هفته جاری آسمان استان غالبا آفتابی با افزایش نسبی دما همراه باشد.

بیشترین افزایش دما در استان برای امروز شنبه نسبت به روز گذشته تا ۱۰ درجه برای لوشان با ۲۰ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است و تعدادی از شهرستان های استان نیز طی روز جاری تا حدود هشت درجه نسبت به روز گذشته افزایش دما خواهند داشت.

بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان ، کمترین دما برای دیلمان با صفر درجه سانتیگراد طی صبح فردا یکشنبه اتفاق خواهد افتاد .

 رشت نیز که امروز دمای بین چهار تا ۱۹ درجه سانتیگراد را بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان تجربه خواهد کرد، روز دوشنبه شاهد نوسان دمایی بین هشت تا ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

همچنین برای ارتفاعات گیلان طی روزهای شنبه و یکشنبه ( طی صبح و شب) یخبندان پیش بینی می شود.

بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان ؛از روز سه شنبه دوباره با روند کاهش دما در استان روبرو خواهیم بود.

استقرار استان گیلان بین ارتفاعات البرز و دریای کاسپین و تاثیر متقابل این دو پدیده جغرافیایی بر یکدیگر و بازتاب آن بر شرایط اقلیمی استان ،‌ موجب پیدایش یکی از شاخص‌ترین شرایط آب‌وهوایی ایران در منطقه گیلان گردیده است که ویژگی بارز آن بارندگی زیاد ، دمای معتدل ،‌ پوشش گیاهی انبوه و استانی برخوردار است. گیلان با میانگین یکهزار و ۲۰۰ میلی متر بارندگی سالیانه، از پرباران ترین استان های کشور است. 

به سبب موقعیت استان گیلان در بین ارتفاعات البرز و منبع رطوبتی دریای کاسپین و برخورداری از رژیم اقلیمی معتدل خزری حالت متعادلی دارد و نوسان دما بین شب و روز و بین زمستان و تابستان زیاد نیست. به همین جهت تعداد روزهای یخبندان در شهرهای استان گیلان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور در حد نازلی قرار دارد.

البته در سالهای اخیر خصوصا پس از سال ۱۳۷۳ به دلیل افزایش گازهای گلخانه‌ای این اختلاف دمای شب و روز کمتر نیز شده است. دمای این استان بین حدود سه درجه سانتیگراد در دی ماه  تا حدود ۳۰ درجه سانتیگراد در تیر ماه  متغیر است.میانگین دمای سالانه استان در حدود ۱۵.۸درجه سانتیگراد است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha