۱۵.۵ درصد متقاضیان طلاق در خراسان شمالی به زندگی مشترک بازگشتند

بجنورد-ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: ۱۵.۵ درصد متقاضیان طلاق در استان پس از ارجاع به مراکز مشاوره به زندگی مشترک بازگشتند.

صادق اسپیدکار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال جاری ۲ هزار و ۱۹۳ پرونده دعوای خانواده  به منظور طلاق در دادگستری تشکیل و پس از ارجاع به مراکز مشاوره ۳۴۱ مورد منجر به سازش شد و ۱۹۵ پرونده نیز هم اینک در جریان است.

وی افزود: یکهزار و ۹۹۸ پرونده نیز بررسی و مختومه شد.

اسپیدکار با بیان اینکه در این مدت ۵۶۷ پرونده مربوط به دعاوی خانواده به مراکز مشاوره بهزیستی استان ارجاع داده شده است گفت: از مجموع این پرونده ها ۱۳۳ مورد منتهی به سازش شد که ۸۸ پرونده نیز در جریان است.

وی با بیان اینکه دعاوی خانواده که به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع داده شده اند ۲۳.۴۶ درصد منجر به سازش شده اند اظهار داشت: در مجموع در سال جاری دو هزار و ۷۶۰ مورد پرنده طلاق به این معاونت ارجاع شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: علمای اهل سنت و دستگاه قضایی  این استان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، میثاق نامه ای امضا کرده اند.

اسپیدکار افزود: این میثاق نامه در سال های گذشته با ۱۵ بند به امضا رسیده بود که با احصای آسیب های اجتماعی دیگر  ۲۰ بند دیگر نیز افزوده شد که هم اینک به ۳۵ بند رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش می کنیم تا در روستاهایی که ساکنان آن بیشتر مهاجرت می کنند شناسایی و مشکلات آن روستا را با همکاری دستگاه های مسول و مربوط برطرف کنیم تا شاهد مهاجرت بیشتر روستاییان به حاشیه شهرها نباشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه بانک اطلاعات جامعی در خصوص روستاهایی که ساکنان آن به علت های مختلف مهاجرت می  کنند نداریم افزود: متاسفانه آسیب های اجتماعی زیادی در حواشی شهرهای این استان وجود دارد.

اسپید کار بر سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه sajam.scpd.ir تاکید کرد و گفت: تمامی مردم می توانند برای رفع مشکل به این سامانه مراجعه کنند و با مشخصات و بدون مشخصات مشکل خود را مطرح کنند.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۱۲۸ گزارش از سوی مردم در این سامانه ارسال شده است که از مجموع این تعداد ۸۲ مورد گزارش مفید بوده است، این گزارش ها در خصوص رفع اراضی ملی، چاه های غیر مجاز و سایر موضوعات بوده است.

 خراسان شمالی بیش از ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha