نماینده مجلس: از ظرفیت نظام بانکی در فارس به خوبی استفاده نمی‌شود

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان فارس به نسبت سپرده‌گذاری‌ها در بحث پرداخت تسهیلات رتبه خوبی نداریم که این بیانگر این مطلب است که از ظرفیت نظام بانکی به خوبی استفاده نمی‌شود و بانکهای استان همراهی لازم را در این زمینه ندارند.

به گزارش ایرنا، جعفر قادری عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس در شیراز افزود: ضرورت دارد که استانداری و مجموعه‌های مختلف در برخورد با بانک‌ها و سختگیری‌هایی که باید انجام دهند جدی تر عمل کنند و کمک شود که واحدهای فعال اقتصادی ما بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده بهتری داشته باشند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار و  اطلاعات منتشر شده رتبه استان در رشد اقتصادی غیر نفتی طی سال‌های ۹۰ تا ۹۷ رتبه ۲۸ یا ۲۹ بوده که جایگاه بسیار پایینی است و وضعیت استان فارس در بین دیگر استان‌های کشور وضعیت بسیار نامناسبی است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاخص سهولت فضای کسب و کار نیز در فارس وضعیت مناسبی ندارد و در کنار سیستم بانکی، از ظرفیت بازار سرمایه نیز به خوبی استفاده نمی‌کنیم که نشان دهنده کاستی‌هایی است که در استان وجود دارد و وضعیت مناسبی را نشان نمی‌دهد.
قادری افزود: در شاخص‌های بیکاری شاید شرایط خوبی داشته باشیم اما در بحث درآمد سرانه، درآمد سرانه استان دو سوم درآمد سرانه کشور است که نشان می‌دهد اشتغال ایجاد شده اشتغال پایداری نیست و واحدهای بزرگ اقتصادی که رشد اقتصادی ایجاد می‌کنند در استان فارس توسعه چندانی نداشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha