به گزارش ایرنا به نقل از پلیس راهور تهران بزرگ، سردار محمدحسین حمیدی روز یکشنبه افزود: اکنون محدودیتهای ترافیکی در شهر تهران همچنان اعمال می شود و متخلفان روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه می شوند.
وی ادامه داد: سهم تصادفات پایتخت در سال ۸۹ چهار و نیم درصد بود و در سال گذشته به سه و نیم درصد از کل تصادفات کشور رسید که با ضعف حمل و نقل عمومی، ترافیک خودروی شخصی نیز افزایش پیدا می کند.
حمیدی در خصوص تاریخچه ترافیک تهران نیز گفت: تردد شبانه ممنوع است، اگر به تاریخچه ترافیک نگاهی کنیم می بینیم که هیچگاه ترافیک تهران و آلودگی شهر حل نشده بود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به رغم رشد جمعیت و خودرو در دهه گذشته، تصادفات تهران تا سال ۱۳۸۹ افزایشی بود اما در دهه گذشته بدلیل اصلاح قانون، افزایش سامانه های بازدارنده، تحولات در حوزه اصلاحات هندسی و آموزش ها و رسانه ها و فرهنگ سازی یک روند کاهشی داشته ایم و تصادفات فوتی از یک هزار و ۵۲ نفر به ۵۸۴ نفر در سال ۹۹ رسیده است.
وی افزود: پلیس در حوزه ایمنی و ترافیک خوب عمل کرده اما این کافی نیست و همچنان ما شاهد ترافیک و آلودگی هوا هستیم و نمی توانیم آنها را از یکدیگر تفکیک کنیم.
حمیدی با بیان اینکه هر وقت بتوانیم مساله ترافیک را حل کنیم و ترافیک روانی داشته باشیم، گفت: هر زمان خودروهای ما سوخت پاک داشته باشند می توانیم با اطمینان از هوای پاک پایتخت صحبت کنیم.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اتفاقاتی که در دوره های گذشته افتاد شهر را به سمت خودرو محوری برد و میزان سفر و تردد با خودرو شخصی نیز افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه با وجود توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان ترافیک وجود دارد و موضوع سوخت فسیلی وسایل حمل و نقل عمومی مطرح است، اذعان داشت: اتوبوس های بی آر تی نمونه بارز آن هستند و آنها جز آلودگی در شهر چیزی از خود باقی نمی گذارند.
حمیدی گفت: قبل از کرونا ۶ هزار و پانصد دستگاه اتوبوس فرسوده فعال در تهران وجود داشت اما اکنون این تعداد به ۲ هزار دستگاه رسیده است.
نظر شما