۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84540417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم حملات تروریستی در نیجریه، ۷ نظامی دیگر کشته شدند

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه از کشته شدن ۷ نظامی دیگر از جمله یک افسر ارتش نیجریه در پی حملات گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در شمال شرقی این کشور خبر داد.

به گفته منابع ارتش  نیجریه، در دو حمله جداگانه در روزهای جمعه و شنبه در ایالت‌های «بورنو - Borno» و «یوبه - Yobe» عناصر وابسته به داعش، یک پایگاه ارتش و کاروان نظامیان نیجریه را مورد حمله قرار دادند.

پایگاه‌ها و کاروان‌های نظامی ارتش نیجریه در غرب آفریقا به طور فزاینده‌ای هدف حملات گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

 طبق بیانیه ارتش نیجریه، چهار نفر از نظامیان به عنوان نیروهای کمکی در شهر «آسکیرا اوبا - Askira Uba » در ایالت بورنو به دنبال حملات تروریست‌ها اعزام شده بودند که در کمین تروریست‌ها گرفتار شدند. یکی از آنها افسر ارتش نیجریه بود.

نظامیان نیجریه با پشتیبانی جنگنده‌ها علاوه بر خلع سلاح چندین تروریست، بسیاری از خودروهای آنها را نیز منهدم کردند.

همچنین به گفته منابع نظامی نیجریه، سه سرباز دیگر در پی حمله جنگنده‌های گروه تروریستی داعش به کاروان نظامیان در ایالت «یوبه - Yobe» واقع در همسایگی بورنو کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه نوشت که تروریست‌ها در روستای «تامسو کاوو - Tamsu Kawu» در امتداد بزرگراه ۱۲۰ کیلومتری «مایدوگوری - Maiduguri  » به «داماتورو – Damaturu» مرکز ایالت یوبه، کاروان نظامیان را با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند.

در پی این حمله،‌ تروریست‌ها یک خودروی نظامی را نیز به تصرف خود درآوردند.  

خبرگزاری فرانسه نوشت این حملات در حالی انجام می شود که ارتش نیجریه مدعی است به موفقیت‌های متعددی علیه گروه‌های تروریستی از جمله یورش به اردوگاه‌های آنها دست یافته است.

۱۷ دسامبر، دستکم ۱۶ نظامی نیجریه در کمین تروریست‌ها در امتداد بزرگراه بین مایدوگوری و شهرک پادگانی «مونگونو – Monguno» کشته شدند. یک هفته پس از آن، ۸ نظامی در حمله تروریست‌ها در نزدیکی شهر «دیکوا – Dikwa» در همان منطقه کشته شدند.

حملات ۱۲ ساله گروه‌های تروریستی در شمال شرقی نیجریه منجر به کشته شدن ۴۰ هزار نیروی غیر نظامی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha