۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84540497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرم افزار معرفی فعالان قرآنی خراسان شمالی رونمایی شد

بجنورد- ایرنا- نرم افزار قرآنی «مبین» با هدف معرفی ۲۵۰ نفر از فعالان قرآنی خراسان شمالی امروز -یکشنبه- طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از قاریان قرآن این خطه در بجنورد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این مراسم اظهار داشت: این نرم افزار جهت نصب در گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید طراحی و تولید شده است و قابلیت ارتقا به نسخه های سیستم عامل IOS را نیز دارد.

حسین فرخنده تصریح کرد: این نرم افزار با بهره گیری از اطلاعات جمع آوری شده و مصاحبه با حدود ۲۵۰ نفر از فعالان قرآنی استان خراسان شمالی تهیه شده و نسخه آزمایشی آن از هم اکنون قابل دریافت و نصب است.

وی افزود: مهمترین بخش های این نرم افزار شامل اطلاعات فعالان قرآنی خراسان شمالی در رشته های حفظ ، قرائت و سایر رشته ها، صفحه اخبار و اطلاعیه های قرآنی جهت دسترسی سریع تر مخاطبان و جامعه هدف و امکانات جانبی شامل قرائت های برگزیده از قاریان بین المللی، کتابخانه الکترونیکی، گالری تصاویر قرآنی و امکان دسترسی به پایگاه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: همه فعالان قرآنی استان جهت درج مشخصات خود در این نرم افزار، فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند تا پس از تائید دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در به روزرسانی های آتی نرم افزار منتشر شود.

نرم افزار معرفی فعالان قرآنی خراسان شمالی رونمایی شد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه دغدغه مردمی برای ترویج مفاهیم قرآن در جامعه زیاد است گفت: توجه به این مهم در جامعه کم است و همه در برابر ترویج قرآن در جامعه مسوول هستند و همگان باید به این وظیفه شرعی عمل کنند.

حجت الاسلام رضا نوری تصریح کرد: فعالیت های قرآنی باید مردمی انجام شود و کار اصلی را باید به دست خود مردم سپرد و دستگاه های اجرایی در این زمینه پشتیبان و همکار باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جلسات و دوره های قرآنی زیادی در شهرهای استان برگزار می شود و انجمن خیرین قرآن و عترت در این زمینه باید این کلاس ها و جلسات را مدیریت و دستگاه فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی بعنوان حامی در کنار این خیرین فعالیت کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در زمینه ترویج قرآن در بسیاری از وارد کم کاری شده است، افزود: بسیاری از دستگاه های اجرایی بودجه سالانه برای ترویج قرآن دارند و در این زمینه دارای تکلیف هستند و باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید از توان پشتیبانی نهادهای فرهنگی استفاده کرد و اگر مشکلی هم در اساسنامه انجمن خیرین قرآن و عترت وجود دارد توسط خود انجمن اصلاح شود.

وی گفت: فعالیت های قرآنی به صورت خیرخواهانه و برای رضای خداوند فارغ از هر سیستم اداری انجام می شود و باید این انجمن طوری فعالیت کند که ترویج مکتب قرآن در تمامی محلات شهرها به وضوح مشاهده شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای هزار و ۱۰۰ مسجد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha