فرماندار گناباد:افزایش بستری کرونایی‌ها در این شهرستان نگران کننده است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: افزایش روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان در چند روز اخیر نگران کننده است و استمرار عادی‌انگاری وضعیت و کاهش احساس مسوولیت عمومی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد.

حامد قربانی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه به یک دغدغه تبدیل شده است باید با عزم جدی همه بخش‌های دولتی، خصوصی و آحاد مردم و خانواده ها و اصناف نسبت به رعایت مسائل پیشگیرانه و حفاظت فردی به خصوص استفاده از ماسک، تزریق واکسن و پرهیز از حضور غیرضرور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی، احتمال بازگشت بیماری کووید ۱۹ را کاهش داد.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش تعداد موارد بستری کرونایی، وضعیت گناباد از نظر شیوع ویروس کرونا از زرد به نارنجی تغییر یافته است که این وضعیت نیز شکننده است و با توجه به اینکه بیشتر شهرستانهای اطراف گناباد در وضعیت قرمز قرار دارند، هرگونه کوتاهی در رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و تزریق واکسن کرونا، می تواند شرایط افزایش مبتلایان به این بیماری را تشدید کند.

فرماندار گناباد گفت: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب بر تزریق واکسن کرونا، برخی افراد نباید با القائات منفی خود پروتکل‌ها و واکسیناسیون را زیر سوال ببرند و مردم باید نسبت به این مسال هوشیار باشند چون هرگونه کوتاهی در دریافت واکسن سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و  خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نیز با ابزار نگرانی از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان در چند روز اخیر گفت: در صورت ادامه این روند وضعیت گناباد طی چند روز آینده به قرمز تغییر خواهد یافت.

دکتر جواد باذلی گفت: از مجموع ۳۱ هزار و ۶۳۰ تست بیماری کووید ۱۹ که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در شهرستان های تابعه این دانشگاه صورت گرفته ۱۶ هزار و ۵۹۵ تست، معادل ۵۲ درصد، مثبت بوده است.

وی گفت: چهار هزار و ۶۱۶ نفر در این مدت بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های گناباد و بجستان بستری شده و ۱۳ هزار و ۸۱۵ تن به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی گفت: همچنین تاکنون ۷۹ هزار و ۷۰۵ دُز نخست واکسن، ۶۱ هزار و ۳۹۷ دز دوم و ۷۷۴ دز سوم واکسن کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان تزریق شده است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری  جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha