۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱:۴۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84542414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده سازمان ملل خواستار حل بحران یمن شد

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱:۴۰
کد خبر: 84542414
نماینده سازمان ملل خواستار حل بحران یمن شد

تهران – ایرنا –نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز دوشنبه در دیدار با نخست وزیر و وزیر خارجه کویت بر اهمیت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی در خصوص حل بحران یمن تأکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «هانس گروندبرگ» در دیدار با شیخ «الصباح الخالد الصباح» نخست وزیر و «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیرخارجه کویت گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن، بر اهمیت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی درمورد یمن برای دستیابی به یک راه‌حل از طریق مذاکره و گفت‌وگو تأکید کرد.

وی بدون اشاره به تدام حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن در خصوص عملیات نظامی در مأرب و الحدیده ابراز نگرانی کرد.

گروندبرگ بر نیاز فوری به کاهش تنش ها و اهمیت اتخاذ یک رویکرد جامع و فراگیر که به مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی یمنی ها بپردازد، تاکید کرد.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha