به گزارش روز سهشنبه گروه علم و دانشگاه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی درباره فرا رسیدن «هفته کتاب و کتابخوانی» اظهار داشت: یکی از برنامههایی که موجب وفاق گروهی و جلوگیری از گسست نسلی میشود، کتابخوانی گروهی و خانوادگی است.
وی افزود: ایجاد کتابخانههای کلاسی، یکی از راههایی است که موجب افزایش سرانه مطالعه دانشآموزان میشود و به افزایش کیفیت خواندن کتاب نیز کمک خواهد کرد.
حسینی درباره برگزاری انتخابات شوراهای دانشآموزی تاکید کرد: مشارکت در نظام تعلیم و تربیت، کنش آموزی و آمادگی برای مشارکت در امور جامعه سه کارکرد انتخابات دانشآموزی است.
وی ادامه داد: برنامه «هر دانشآموز حداقل یک نقش» که در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده، از برنامههای تمرین مشارکت برای دانشآموزان است.
نوبتگیری بیش از ۱۳۵ هزار نوآموزش پیشدبستانی در برنامه سنجش
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص سنجش نوآموزان پیشدبستانی گفت: ، تاکنون ۱۳۵هزار و ۴۴۲نوآموز پیشدبستانی در برنامه سنجش نوآموزان نوبتگیری شدهاند.
وی خاطرنشان کرد: نوبتگیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استانهای یزد، اردبیل، بوشهر، فارس، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، قم و زنجان بالای ۱۰۰ درصد انجام شده است و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۵۲۶هزار ۵۷۹ نوآموز نوبتگیری شدهاند.
رییس سازمان افزود: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزشوپرورش استثنایی در استانها، نقش شورای آموزشوپرورش استثنایی را در استانها ایفا خواهد کرد و این شورا حلقه مفقوده آموزشوپرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰گانه آموزشوپرورش را احیا خواهد کرد.
حسینی با بیان این که آییننامه تشکیل و راهاندازی مراکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توانبخشی به استانها ابلاغ شده است، گفت: کیفیتبخشی به مراکز جامع در ۱۰ استانی که این مراکز راهاندازی شده است و پیگیری راهاندازی مراکز جامع در بقیه استانها باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.
وی در پایان اظهار داشت: بهزودی شیوهنامه اجرایی دو بسته تحولی «خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و توانبخشی خانواده محور» و «غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیشدبستانی در معرض مشکلات یادگیری» به استانها ارسال خواهد شد.
نظر شما