۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۰۰
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84543645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: نزدیک به ۳۵ هزار تبعه خارجی در کاشان ساکن هستند

کاشان- ایرنا - فرماندار ویژه کاشان گفت: نزدیک به ۳۵ هزار نفر از اتباع خارجی در این شهرستان سکونت دارند که از این تعداد، ۲۳ هزار نفر دارای مجوز هستند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان، علی‌اکبر مرتضایی روز سه‌شنبه در نشست طرح مباحث اتباع این شهرستان با حضور مدیرکل اتباع استانداری اصفهان افزود: اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی در منطقه کاشان سکونت دارند با بررسی‌ها و شناسایی‌های به عمل آمده از شهرستان طرد خواهند شد.

فرماندار: نزدیک به ۳۵ هزار تبعه خارجی در کاشان ساکن هستند

وی با بیان اینکه کاشان از جمله شهرستان‌هایی است که شماری از تبعه‌های افغانستانی مجوز حضور و اقامت در آن دارند، اظهار داشت: فرمانداری این شهرستان در چارچوب قانون با ساماندهی، نظارت و ارایه خدمات متفاوت آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، اشتغال و بیمه اتباع وظیفه خود را انجام می‌دهد.

فرماندار کاشان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر پایه هدف‌های بشردوستانه وظیفه می‌داند تا در خصوص درخواست حضور اتباع خارجی در کشورمان خدمات لازم را ارایه دهد، اگرچه در این عرصه مشکل‌هایی نیز وجود دارد که فرمانداری با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی از جمله دادستانی، نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری خدمات لازم و اقدام‌های قانونی را به سرانجام می‌رساند.

وی ادامه داد: برای برنامه‌ریزی خدمات‌رسانی به اتباع خارجی به آمار دقیق اتباع، محل سکونت، اشتغال، بیمه، واکسن به موقع، آموزش تا دانشگاه نیاز است.

رییس شورای تامین کاشان، گسترش فضای آموزشی از طریق بودجه‌ها و اعتبارهای مربوطه استانداری اصفهان، جذب اعتبارهای بیشتر برای ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رفع بی‌سوادی برای جاماندگان از تحصیل شامل سن‌های ۹ تا ۴۵ سال را از مصوبه‌های نشست طرح مباحث اتباع این شهرستان برشمرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha