۴۷ روستای خراسان رضوی امسال از آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام شده ۴۷ روستای استان تا پایان امسال از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

سیدابراهیم علوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این تعداد روستا با ۳۲ هزار نفر جمعیت در قلمرو شهرستان‌های تربت‌جام، فیروزه، بردسکن، تایباد، نیشابور، مه‌ولات، کاشمر، فریمان و زاوه قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب این جمعیت روستایی در قالب مجتمع و یا تک روستا، حفر ۱۱ حلقه چاه، اجرای ۸۰ هزار متر خط انتقال و ایجاد سه هزار و ۷۰۰ متر مکعب مخزن صورت گرفته است.

وی اعتبار تخصیص یافته برای آبرسانی به روستاهای مذکور را ۴۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این اعتبارات از محل منابع دولتی، صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی (BOT) تامین شده است.
وی گفت: هم اینک ۲ هزار و ۲۷۱ روستا با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۵۰۰ هزار مشترک روستایی زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی قرار دارند.
علوی افزود: اکنون ۹۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانواری خراسان رضوی زیر پوشش شرکت آبفا هستند و بقیه به صورت خودگردان اداره می‌شوند که به تدریج همه روستاها زیر پوشش شرکت قرار خواهند گرفت.
یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ساکن ۲ هزار و ۵۴۰ روستای این استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha