۴۲درصد آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل دفتر راهبردی و اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: ۴۲ درصد مهارت آموختگان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور جذب بازار کار می‌شوند و یا کسب و کار برای خود ایجاد می‌کنند.

حبیب عرفان منش روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ،آموزش گروه‌های مختلف از جمله زندانیان، سربازان ،دانشجویان، دانش‌آموزان، روستاییان و عشایر، زنان سرپرست خانوار، ساکنان سکونتگاه‌های حاشیه شهر را برعهده دارند.

به گفته وی، در ۶ ماه نخست امسال در بخش دولتی ۳۰۰ هزار نفر و در بخش غیر دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بیش از ۴۰۰ هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف و براساس استانداردهای جهانی فراگرفتند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور تدوین و در سایت آموزش فنی و حرفه‌ای بارگذاری شده است، گفت: همه افراد شرکت‌کننده در دوره‌های فنی و حرفه‌ای موفق به دریافت گواهینامه نشدند و ۶۰ تا ۷۰ درصد مهارت آموختگان در آزمون پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

عرفان‌منش با اشاره به اهمیت آموزش فنی وحرفه‌ای برای دریافت و کسب مهارت و ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان به منظور کاهش بازگشت به زندان با سازمان زندانها و اقدامات تامینی تفاهمنامه آموزشی منعقد کرده است.

به گفته وی، براساس این تفاهمنامه کارگاه‌های آموزشی در بند و همچنین در زندان و جوار زندان برای زندانیان احداث شده تا با همکاری مربیان آموزش فنی وحرفه‌ای مهارت‌های فنی در رشته‌های مختلف به زندانیان ارائه شود.

مدیرکل دفتر راهبردی و اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: برای اجرای این تفاهمنامه ۲۵۰ زندان کشور مشارکت دارند تا زندانیان در زمان گذراندن دوران محکومیت مهارت‌آموزی داشته باشند و در کنار آموزش با فعال شدن کارگاه‌های اشتغال و تولید، زمینه اشتغال و درآمدزایی زندانیان فراهم می‌شود.

به  گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر راهبردی و اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ی کشور به منظور شرکت در آیین اختتامیه نوزدهیمن المپیاد ملی مهارت در رشته جوش به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha