شهرستان خور و بیابانک نیازمند سرمایه‌گذار داخلی است
عکس آرشیوی است

اصفهان- ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت خوب آبشار و شورابه‌های نمکی شهرستان خور و بیابانک در شرق استان اصفهان گفت: این منطقه نیازمند سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه، پیشرفت و بهره‌برداری علمی است.

فاطمه محمد بیگی روز پنجشنبه در بازدید از خوروبیابانک و آبشار نمکی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این منطقه ایده‌های خوبی وجود دارد که اگر دانش‌بنیان شود می‌تواند به فناوری تبدیل‌شده و بازار خوبی را برای صنعت، معدن و متالورژی و شیمیایی ایجاد کند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران نیز باید بادید باز وارد این منطقه شوند تا در آینده استحصال بیشتری از این معدن طبیعی داشته باشیم.

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این معدن طبیعی که در خوروبیابانک وجود دارد منبع غنی از انواع نمک‌هایی است که به لحاظ پزشکی و شیمیایی مفید است و به‌عنوان مواد معدنی موردنیاز برای کارخانه‌ها، صنایع و کودهای کشاورزی از آن استفاده کرد.

محمد بیگی با اشاره به اقلیم منطقه تصریح کرد: حوزه دانش‌بنیان کشور باید به‌منظور بررسی نوع کانی‌ها، روش استفاده از شورابه‌های آبشار نمکی خوروبیابانک حضور جدی در این کویر باارزش داشته باشد.

وی اشاره کرد: ذخایر این معدن نمکی برای ساخت ضد یخ و مالچ پاشی به‌منظور جلوگیری از ریز گردها و حفظ محیط‌زیست قابل‌استفاده است.

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی همچنین بابیان اینکه این منطقه برای گردشگری تندرستی در حوزه تب سنتی نیازمند تحقیقات ویژه‌ای است خاطرنشان کرد: دانشمندان و متخصصان تب سنتی به این حوزه ورود کنند و این منبع غنی را موردمطالعه قرار دهند تا اثرات مثبت این معدن در حوزه سلامت را مورداستفاده قرار دهند.

وی اضافه کرد: برخی کشورها از روش هومیوپاتی (درمان با درصد و غلظت خاصی از محلول‌های نمکی) در طب استفاده می‌کنند ازاین‌رو باید مطالعات جامع طب مکمل و جامع‌نگر نیز روی این شورابه‌ها انجام شود.

محمد بیگی یادآور شد: بی‌شک فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام خواهد داد.

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در سفر سه‌روزه خود به استان اصفهان  روز پنجشنبه برای بررسی مشکلات مردم، حوزه زنان و خانواده و معضلات فرهنگی و اجتماعی وارد خوروبیابانک شدند.

آبشار نمکی پتاس خور و بیابانک با ارتفاع ۲۵ متر در شمال مجتمع معدنی پتاس در ۴۰ کیلومتری شرق شهرستان خور و بیابانک واقع‌شده است.

آبشار نمکی پتاس در فاصله‌ای بسیار نزدیک به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران یعنی کویر مصر قرارگرفته است.

شهرستان خوروبیابانک در ۲۹۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha