سفر رییس جمهوری، فرصت مغتنم زنجانی‌ها برای طرح خواسته‌ها

زنجان - ایرنا - همزمان با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به استان زنجان اهالی این استان از این فرصت برای انعکاس مطالبات و خواسته های جمعی و فردی خود بهره می برند.

به گزارش ایرنا تعدای از مردم زنجان که امروز پنجشنبه میزبان رییس جمهوری هستند از ساعات نخستین صبح پنجشنبه با حضور در مقابل استانداری با در دست داشتن پلاکارد و نوشتن نامه در انتظار انعکاس خواسته ها و مطالباتشان به رییس جمهوری می باشند. 

برخی از اهالی روستای امند تازه کند (گاوازنگ) زنجان که در مقابل ساختمان استانداری زنجان حضور پیدا کرده اند تامین آب آشامیدنی و نیز گاز رسانی به این روستا را خواستار شدند. 

یکی از ساکنان این روستا به خبرنگار ایرنا گفت: حل مشکل آبرسانی و گازرسانی به روستای "امند تازه کند" مطالبه جدی اهالی این روستا از رییس جمهوری است.

وی اظهار داشت: قطعا با دستور رییس جمهوری مشکل چندین ساله اهالی روستای مذکور برای همیشه قابل حل است. 

 "امند تازه کند" روستایی است در منطقه گاوازنگ در محدوده شمال شهر زنجان، خیلی ها این روستا را با همان نام گاوازنگ می‌شناسند. مسوولان می گویند این روستا یک سکونتگاه غیررسمی است و عنوان و کد روستا ندارد. 

از حدود سال ۱۳۷۳ عملیات طراحی مجموعه بزرگ گردشگری شهر زنجان در دامنه ارتفاعات شمال این شهر آغاز شده و اکنون با اجرا و توسعه این طرح، روستای"امند تازه کند"، درست در ورودی این سایت گردشگری جای گرفته است. 

تلاش مسئولان ذیربط جابه جای این روستا به محلی دیگر است. اقدامی که تاکنون محقق نشده است.افزایش جمعیت این روستا و عدم رضایت اهالی برای جا به جایی از این منطقه از جمله موانع حل مشکلات این روستا می باشد.

روستای " امند تازه کند" حدود ۱۴۰ خانوار ساکن دارد که با وجود مجاورت به شهر زنجان از زیرساخت هایی از جمله گاز شهری و آب لوله کشی محروم است.

پیگیری حل مشکل تعاونی های مسکن زنجان

اعضای تعاونی های مسکن زنجان نیز برای پی گیری خواسته های خود نامه های متعددی را به منظور ارایه به رییس جمهوری آماده کرده اند. 

به گفته برخی از آنان با وجود بیش از ۲۰ سال هنوز زمین تعاونی های مسکن با وجود اینکه حواله آنها از سوی مردم خرید و فروش می شود، هنوز داخل محدوده شهری نیامده و سال هاست که در بلاتکلیفی بسر می برند. 

اشتغال مطالبه جوانان زنجانی 

تامین شغل از دیگر مطالبات مردم زنجان به ویژه جوانان از رییس جمهوری می باشد.

یک جوان زنجانی که برای ارائه درخواستش به امید یافتن شغل به محل استانداری زنجان مراجعه کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: پنج سال است درس و خدمت سربازی ام تمام شده ولی هنوز نتوانسته ام شغلی پیدا کنم.

یک شهروند دیگر که خود را جانباز معرفی کرد گفت: فرزندانم بیکار هستند. امیدوارم با اقدام آقای رییسی شاهد حل مشکل اشتغال جوانان در کشور باشیم. 

یک پیرزن زنجانی نیز در حالیکه نامه ای در دست داشت مشکل خود را نداشتن مسکن عنوان کرد و گفت: کسی را ندارم یاریم کند. در این وضعیت نیاز به سرپناه دارم. 

رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی خود پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه وارد زنجان شد.

بازدید از چند طرح‌ تولیدی و صنعتی، حضور در جمع نخبگان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از جمله برنامه های رییس‌جمهوری در سفر به استان زنجان است.

به گزارش ایرنا، سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به استانها، تنها ۲ روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم یعنی پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد. 

آیت‌الله رئیسی تاکنون به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل و سمنان سفر کرده و در دیدار چهره به چهره به بررسی مسایل و مشکلات مردم پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha