ملی‌پوش بسکتبال: تیم‌های عربی مقابل ایران با انگیزه بازی می‌کنند

تهران - ایرنا - سنتر تیم ملی بسکتبال ایران گفت: اگر بازیکنان تیم‌های عربی برابر ایران با انگیزه بازی می‌کنند، ما هم تعصب و غیرت داریم و خواهید دید که شیران ایران و فرزندان خلیج فارس چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش ایرنا، اصغر کاردوست امروز (پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه) در حاشیه تمرین تیم ملی بسکتبال کشورمان افزود: حضور در اردوی تیم ملی برای هر بازیکنی باعث افتخار است و خوشحالم این افتخار نصیب من هم شده است. من بین جوانان و با تجربه‌ها هستم و مطمئن باشید همه ما در تلاش هستیم تا بهترین نتیجه برای بسکتبال ایران کسب شود. 

جدال تیم‌های بسکتبال ایران و بحرین از پنجره نخست انتخابی‌ جام‌جهانی ۲۰۲۳ در قاره آسیا، در بازه زمانی اول تا ۹ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و باتوجه به حضور تیم ملی بسکتبال سوریه در تهران برای برپایی کمپ تمرینی، قرار است شاگردان هاشمی در دیداری تدارکاتی روز شنبه برابر این تیم به میدان بروند.

وی در مورد غیبت بازیکنانی از جمله حامد حدادی، صمد نیمخواه بهرامی و مهدی کامرانی ادامه داد: همه این عزیزانی که نام آن‌ها را به میان آوردید ستاره‌های ما هستند که زحمات زیادی در بسکتبال کشیده‌اند، اما باید بدانیم که در ورزش باید آینده سازی کرد. به نظر من جوانان بسکتبال لیاقت این را دارند که با حضور در اردوها پشتوانه خوبی برای مهره های باتجربه تیم ملی باشند و باید این فضا را ایجاد کرد تا در زمان مناسب، شاهد تغییر نسلی باشیم که با تلاش جا پای بزرگان بگذارند.

کاردوست در مورد بازی برابر بحرین گفت: همه تیم‌های عربی دوست دارند برابر ایران قد علم کنند و برای همین با انگیزه ای مضاعف در برابر ما صف آرایی می کنند، اما یک نکته را فراموش نکنید، ما فرزندان خلیج فارس هستیم و با تعصب و غیرت ایرانی برای سربلندی و اعتلای ورزش گام برخواهیم داشت و انشاالله پیروزی هم از آن ما خواهد بود.   

طبق برنامه، ۱۶ تیم حاضر از منطقه آسیا - اقیانوسیه در مرحله نخست انتخابی ابتدا باید در چهار گروه چهار تیمی به مصاف یکدیگر بروند. در پایان سه تیم برتر هر گروه راهی دور بعد می‌شوند تا در قالب دو گروه ۶ تیمی با یکدیگر دیدار کنند. در پایان از هر گروه سه تیم جواز حضور در بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۳ را کسب می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha