کمبود آب در استان زنجان جدی و نگران کننده است

زنجان-ایرنا- رییس کل دادگستری استان زنجان، با تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی استان گفت: مشکلات کمبود آب در استان نگران کننده است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه استان افزود:  با توجه به کاهش بارندگی ها مشکل کمبود آب در کشور و در استان در سال‌های گذشته و به‌ویژه امسال، کاملا جدی و نگران کننده است و مدیریت منابع آبی توسط مسئولان امر بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه با کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب، مشکلاتی در کشور و استان برای مردم، بویژه کشاورزان بوجود آمده است، اظهارداشت: در این شرایط کم آبی، مدیریت مصرف آب توسط مسئولان امور آب و دستگاههای مربوطه، امری ضروری است و دستگاه قضایی کوتاهی در این خصوص را هرگز بر نمی تابد .

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از روش های نوین در آبیاری مزارع کشاورزی آنهم  بصورت قطره ای ضمن مدیریت مصرف آب موجب استفاده بهینه از آب برای آبیاری بیشتر مزارع خواهد بود، بیان کرد: نظارت و حمایت از این روش ها موجب عدم هدر رفت آب و کاهش منابع آبی خواهد بود.

صادقی نیارکی حفر غیرمجاز چاهها را یکی دیگر از مشکلات و معضلات در کمبود آب و استفاده بی رویه از منابع آبی در استان عنوان کرد و گفت: هوشمند سازی و کنترل میزان استفاده از منابع آب، با نصب کنتورهای هوشمند، گامی مهم و موثر در استفاده بهینه از آب است که لازم است مسئولان امر، اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند.

وی تأکید کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی، با جدیت موضوع کمبود آب و منابع آبی در استان را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد و مصوبات شورا  را برای حصول نتیجه، پیگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha