«چارقدی پر از ماهی گلی» کتاب خاطرات ۹ مادر شهید هرمزگان رونمایی شد

بندرعباس- ایرنا- مراسم رونمایی از کتاب خاطرات ۹مادر شهید هرمزگان تحت عنوان «چارقدی پر از ماهی گلی» روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رونمایی از این کتاب همزمان با آیین سراسری رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات یکی از مادران شهید دفاع مقدس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رییس حوزه هنری استان و جمعی از مادران شهدای هرمزگان در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس آغاز شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات ۹ مادر شهید هرمزگان  گفت: هزاران کتاب نانوشته در سینه رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا به یادگار مانده که باید این گنج عظیم فرهنگی استخراج و در معرض استفاده عموم قرار گیرد.
 رضا کمالی زرکانی ضمن خیر مقدم به مادران شهید حاضر در مراسم و تبریک هفته بسیج و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: هفته کتاب هفته دانایی و پاسداشت ارزشمندترین کالایی است که بشر توانسته آن را تولید کند و همزمان شدن این هفته با هفته بسیج و تقریظ مقام معظم رهبری بسیار پر برکت و هدایتگر می باشد.
وی بیان داشت: مهم ترین هدف این مراسم  تقدیر از جایگاه مادران شهید در حوزه فرهنگ سازی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت منزلت کتاب به عنوان یک کالای آینده ساز و تقدیر از جایگاه ویژه  نویسندگان در هدایت جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همیشه مشوق جامعه به مطالعه بوده اند و تقریبا همه نمایشگاه های کتاب را حضور داشته و با تک تک ناشران از نزدیک گفت و گو و دیدار داشته و بر کتاب های ارزشمند به ویژه در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تقریظ فرموده اند و این نگرش چراغ راهی برای حرکت در عرصه فرهنگ می باشد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha