۳۷ درصد معتادان متجاهر کشور در تهران ساکنند

تهران- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: این استان با داشتن ۲۵ هزار معتاد متجاهر، ۳۷ درصد این جمعیت را در خود جای داده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی هادی زاده روز یکشنبه در قرارگاه مقابله با آسیب های اجتماعی استان تهران افزود: آمارهای مختلفی از تعداد معتادان متجاهر این استان اعلام می شود که کمترین آن ۲۱ هزار نفر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اضافه کرد: اما ملاک کار ما در شورای هماهنگی رقم ۲۵ هزار معتاد متجاهر محسوب می شود.

وی یادآورشد: با توجه به ظرفیت های استان تهران برای جمع آوری و درمان این قشر به نسبت کل کشور، ۵۳ درصد معتادان متجاهر کل کشور در این استان نگهداری می شوند.

هادی زاده اظهارداشت: از این ۵۳ درصد، ۶۰ درصد فاقد هرگونه سکونتگاهی در تهران هستند و ما اصرار داریم پس از فرایند بازپروری به سرعت به استان مبدا خود بازگشت داده شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: به هر میزان که وضعیت معیشتی طی سال های گذشته سخت تر شده، به همان میزان نیز تعداد معتادان متجاهر در استان تهران افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد معتادان متجاهر این استان نسبت به ۱۰ سال گذشته دست کم سه برابر افزایش یافته است و بدون شک ادامه این روند آسیب های دیگری را به دنبال دارد.

هادی زاده ادامه داد: از میان معتادان متجاهری که هر ساله جمع آوری می کنیم، ۳۲ درصد افراد کارتن خواب غیر معتاد و در این بین تعداد قابل توجهی از میان اتباع خارجی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه نمی توانیم برای ساماندهی اتباع اقدامی کنیم، افزود: در زمان جمع آوری و غربالگری این افراد نیز پلیس اتباع حضور دارد و سعی می شود این افراد تا حد امکان به کشور مبدا خود بازگردانده شوند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر جمعیت معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال نیز قابل توجه است تا جایی که دست کم تعداد افراد بالای ۶۵ سال یک هزار و ۷۰۰ نفر تخمین زده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha