۶۶۵میلیارد تومان اسناد خزانه به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۶۶۵ میلیارد تومان اسناد خزانه به این استان ابلاغ شده است که باید مدیران و مسئولان اهتمام جدی در جذب آن داشته باشند.

علی شهابی نسب شامگاه  یکشنبه در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سال مالی تا پایان تیرماه بوده و زمان زیادی وجود ندارد و نباید جذب اسناد خزانه به دقیقه ۹۰ سپرده شود.

وی افزود: سال گذشته همه اعتبار اسناد خزانه در کهگیلویه و بویراحمد جذب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توجه ویژه به استان های توسعه نیافته رویکرد دولت سیزدهم است و و بر همین اساس  اتفافات خوبی  را در سال ۱۴۰۱ شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت در زمینه اختصاص بودجه در سال جدید توجه جدی به استان خواهد داشت.

شهابی نسب تاکید کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در دست تهیه بوده که می طلبد مدیران کل استانی و دستگاه های اجرایی در این ماه ها برای دفاع از طرح های ملی و استانی جهت تامین اعتبارات لازم در وزارتخانه های خود حضور فعالی داشته باشند.

وی با اشاره به بودجه استان در سال ۱۴۰۰، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نزدیک به یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مبادله شده و حدود یک هزار و ۴۷۰ پروژه در دست اجراست.

شهابی نسب عنوان کرد: اعتبارات مربوط به پروژه های سفر رئیس جمهور ابلاغ و پروژه ها جمع بندی شده و به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید ابلاغ اعتبار کند و مدیران دستگاه های اجرایی باید اعتبارات پروژه ها را پیگیری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در این میان عمده پروژه ها ملی بوده و از جمله پروژه ها جاده پاتاوه-دهدشت با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پروژه محور یاسوج به سی سخت،سد تنگ سرخ و دیگر طرحها است.

وی با اشاره به ظرفیت ماده قانونی تبصره ۵ قانون بودجه، گفت: دو نوع تهاتر مالیاتی و بانکی وجود دارد که تهاتر نوع اول  پنجهزار میلیارد تومان و در تهاتر نوع دوم ۳۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مدیران به پیمانکاران اعلام کنند که بدهکاری خود را تهاتر کنند.

شهابی نسب ابراز داشت: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تعهدات پیمانکاران در استان وجود دارد که می توان با تهاتر مقدار زیادی از حجم این بدهی کم  شود.

وی ادامه داد: رویکرد دولت در بودجه ۱۴۰۱ پروژه های اقتصاد محور و برنامه محور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: رشد اقتصادی برای استان ۹ درصد پیش بینی شده است و چهار بخش کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات مدنظر قرار دارد.

شهابی نسب بیان کرد: همه استان ها سال آینده باید در رشد اقتصادی شرکت کنند.

وی اضافه کرد : سال آینده صندوق توسعه در همه استان ها به ریاست استانداران وقت تشکیل می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کارکرد این صندوق به صندوق توسعه ملی شباهت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha