۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84551094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در تمام محورهای کردستان برقرار است

۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 84551094
تردد در تمام محورهای کردستان برقرار است

سنندج- ایرنا- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با وجود بارش باران و برف در اکثر نقاط استان، تردد در تمام محورهای مواصلاتی برقرار بوده و مشکلی وجود ندارد.

 دانش زندی  روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران از شامگاه یکشنبه در اکثر نقاط استان آغاز شد و این بارش‌ها در برخی از نقاط استان بخصوص گردنه‌ها از جمله گردنه صلوات‌آباد، گردنه خان بانه، صوفیان، مسیر سنندج - مریوان، سقز - دیواندره، زرینه اوباتو و گردنه ژالانه بصورت برف بود.

وی افزود: در حال حاضر نیز اکثر محورهای استان با بارش برف و باران مواجه است اما تردد در جاده‌ها با کمک راهداران بدون هیچگونه مشکلی در جریان است، ضمن اینکه از رانندگان انتظار می‌رود در هنگام بارش برف و باران حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در برخی از گردنه‌های استان مه گرفتگی گزارش شده و رانندگان باید ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی‌، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

بر اساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha