بجنوردی ها با آمارگیران طرح سرشماری همکاری نکردند

بجنورد-ایرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با انتقاد از نبود همکاری مناسب شهروندان با آمارگیران طرح سرشماری آزمایشی  گفت: شمار غایبان در این طرح بیش از ۱۵ درصد است.

عبدالمحمود بزمونه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح سرشماری سال ۹۵، شمار غایبان کمتر از پنج درصد ثبت شده است اما در طرح آزمایشی که آبان ماه در بخشی از شهر بجنورد اجرا شد، نبود همکاری و شمار غایبان بیش از ۱۵ درصد خانوارها گزارش شده است.

وی افزود: شمار خانواده هایی که زیر پوشش طرح سرشماری آزمایشی مرکز استان قرار گرفته اند، ۳۷ هزار و ۶۱۰ خانوار است که تنها برای ۳۱ هزار و ۲۰ خانوار فرم تکمیل شده و مابقی به علت نبود همکاری، تکمیل نشده است. 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش جمعیت شهر بجنورد اظهار داشت: شمار خانواده های این منطقه از بجنورد در سرشماری سال ۹۵، ۳۵ هزار و ۵۳۰ خانوار ثبت شده است. 

بزمونه با بیان اینکه در این طرح آزمایشی، بخشی از بجنورد یر پوشش طرح سرشماری قرار می گیرد افزود: در این طرح که به شیوه سنتی اجرایی شد، ۶۲ نفر از آمارگیران با مراجعه به منازل شهروندان، اطلاعات و داده ها را ثبت کردند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: اکنون دستگاه های مختلف بانک اطلاعاتی از جامعه هدف خود را دارند که برای دستیابی به اطلاعات منسجم نیاز است تا این داده ها به صورت متمرکز تهیه شود. 

به گزارش ایرنا طرح سرشماری آزمایشی در  شهر بجنورد از اول آبان ماه به مدت سه هفته اجرا شد.

طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در پنج استان شامل اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و همدان اجرا شد.

استان خراسان شمالی بر اساس طرح شماری سال ۹۵، بیش از ۸۶۳ هزار نفر نفر جمعیت دارد که در هشت شهرستان و ۲۴ نقطه شهری ساکن هستند. نرخ رشد جمعیت استان در سال ۹۵ حدود  منفی یازده صدم درصد بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha